Inlägg från: Anonym (Anonym kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym kvinna)

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

lunchen skrev 2019-04-03 16:29:23 följande:

Du låter så aggro mot henne och vi har bara din sida på berättelsen. Undrar om det inte är dig det är fel på.

Varför inte bara umgås som den mixfamilj ni nu är. Det är ju uppenbarligen bara du som stör dig. Alla andra verkar trivas med att umgås.

Eller inte. varför skulle någon behöva dras med ett ex bara för man valt att leva med en person som har barn med den? Skulle aldrig någonsin ha med min sambos ex på några av våra saker. Hon kommer inte ens i närheten av vårt hem, än mindre in i det. 

Hade jag varit TS så hade jag haft ett samtal med barnen, som dock ändå är i tonåren efter vad jag läst och som jag då tycker "äger" situationen de skapat, och förklarat för dom att detta är mitt och deras pappas bröllop, dom hade ingen rättighet att bjuda in sin mamma och dom får gå tillbaka till henne och säga att dom gjorde ett misstag som bjöd henne. Sen skulle jag helt ärligt just i detta fall skita i konsekvenserna det kanske blir med exet. Vem är hon liksom? Barnen måste lära sig att ta ansvar för sina misstag och ta ansvar för situationen de skapat. 

Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???