Inlägg från: Anonym (styvförälder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (styvförälder)

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Men alltså det hela verkar helt galet.
    Visserligen verkar exfrun inte ha några gränser men jag tycker ändå inte att det bara är hon som ska få skit här.

Tonåringarna har bär ansvaret och dom är inga småbarn.
    Varför bjuder dom in sin mamma? 
    Dom gör det utan att fråga sin pappa eller sin "bonus"mamma!!!!
    Dom vet vad dom gör, dom måst ju veta att ni inte är vänner och inte verkar gilla varandra så jättemycket.
    Gör dom det här för att reta upp dig? för att visa makt?

Din blivande man är inte mycket bättre faktiskt, varför sa han ok till att exfrun kommer???
    Vågar inte ta fighten med exfrun, men det behöver han ju inte, han får ta det med sina barn. Han får säga till dom att ni inte vill ha exfrun där på ert bröllop.
    Han är en vuxen man som inte vägar säga till sina tonårsbarn!!!!!!!
    verkar ju helt befängt.

Jag har tur som har god kontakt med min mans ex och vi umgås så hon och hennes nya man är med på diverse träffar och var med på vårt bröllop för att vi ville det, min mans ex är en trevlig person som jag gillar men aldrig att jag hade bjudit in dom om hon varit någon otrevlig som pratat skit om oss.

Tonåringarna måste få veta att dom inte kan bjuda in folk till ert bröllop och din man måste ju lära sig att säga ifrån till sina barn.

Tycker att det är barnen som gjort fel och din sambo som är feg, det är ju inte exets fel hur dum hon än är att barnen bjöd in henne.

• Anonym (styvförälder)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 20:02:26 följande:
    Jag håller med dig. Jag tycker visserligen att man dubbelkollar med brudparet om det men jag vet heller inte hur hans barn formulerade sig.

Han kommer aldrig lära sig att säga nej till sina barn på egen hand utan han får gå i terapi och det har han gått med på. Så illa är det med honom och jag är trött på att vara hans spypåse.

Har sagt åt barnen att det inte är acceptabelt att bjuda in egna kompisar eller mamma till vårt bröllop. Har också sagt att vi kanske ändrar planerna.
    Ja jag blir nästan full i skratt, klart man dubbelkollar med brudparet.
    När barn ens egna eller andra bjuder in till någon annans fest hör man
    verkligen sig för om det är ok. Speciellt bröllop skulle jag inte gå på om jag inte fått en inbjudan av brudparet. (ännu konstigare om det är ett ex och dom inte bjudit in.)

Ibland tycker jag att det klagas på ex i onödan men i ditt fall har du all rätt att klaga på din mans exfru, hon verkar verkligen vara för mycket.
    Tyvärr fick du nitlotten då det gäller ex.

Ska du gifta dig ska du få bestämma vilka som kommer och hur du vill ha det tillsammans med din man.
    Förstår inte din sambo att du inte känner dig bekväm med att ha hans exfru där?
    Det måste ju vara viktigare vad du tycker och känner på ditt bröllop än att hon får komma.
  • Anonym (styvförälder)

TS vad har ni kommit fram till du och din sambo angående bröllopet?
    Har ni ändrat förutsättningarna?
    Du skrev om att kanske skjuta upp bröllopet, åka till Las Vegas osv.
    Har ni/du ni pratat med sambons barn att dom får ta tillbaka mammans inbjudan till ert bröllop eller vad har hänt?
    Har hans barn kunnat inse att dom inte kan bjuda in sin mamma till er bröllop?
    Har din sambo förstått hur du känner inför allt eller tar han fortfarande inte det?

• Anonym (styvförälder)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-14 10:43:23 följande:
    Vi har sagt att vi skjuter upp planerna till längre fram och inget datum är satt.

Har varit väldigt arg på hans barn och har sagt åt båda två att aldrig göra om nåt liknande. Insett att dem gjort fel tror jag inte utan jag är en elak häxa antagligen. Nu gör inte det mig nåt för att vara pappas kvinna är lika med ?damn if you do damn if you don?t?. Otacksam roll hur du än vrider röven till, jag koncentrerar mig på vårt lilla barn och alla andra kan göra som de vill.

Min karl har blivit lite bättre faktiskt sista veckorna, han har iallafall börjat gränsa lite där det behövs och det är alltid nåt.

Hans ex då? Som vanligt så vill hon i sista sekund åka på kryssning i påsk när hon ska ha barnen men det får hon lösa själv nu under sin vecka. Han har lovat vår yngsta lite egentid för första gången någonsin under hennes livstid så det löftetfår han hålla.
    Vad bra att sambon börjar att förstå och sätta lite gränser.
    Jättebra att han tillbringar egentid med er dotter, det är hon väl värd.
    Ja exet får fixa någon själv som kan se till tonårsbarnen om hon vill åka på kryssning i påsk, det är ju inte något livsviktigt och då ska inte ni behöva ändra planer, nu får er dotter umgås ordentligt själv med sin pappa.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???