Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Låter som en trolltråd. Hur kan någon tillåta att någon annan bjuder in till ens egna fest? Är din karl för mesig för att säga något, säg själv att enbart du och han bjuder gäster.

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 09:40:10 följande:
    Jag har redan sagt till hans äldsta att det är helt oacceptabelt att de bjuder in folk utan att fråga brudparet. Drog parallellen till att de själva kommer förstå den dagen de ska gifta sig. Vem vet? Nån utav dem kanske kommer gifta sig själv med en man med barn sen tidigare med en rabiat ex fru i bagaget. Så ser livet ut och även tonåringar växer upp och blir vuxna, har de inte empati och kan sätta sig in i andra människors situationer så får vi vuxna lära dem det. Det här är slutdiskuterat och jag bryr mig inte ifall jag trampar på ömma tår. Jag gifter mig inte med henne närvarande och den diskussionen får han o hans barn ta med henne.

Jamen då så! Du har sagt åt dom, och eftersom dom är stora tonåringar klarar dom av att själva meddela mamman att dom inte hade tillåtelse att bjuda någon, så hon får inte komma. Ingen anledning för varken dig eller din sambo att diskutera något med mamman. Håll dig inte till bröllop när du pratar med dom, hota med att bjuda in någon pinsam gammal pojkvän/flickvän, någon dom ogillar från klassen under, eller random A-lagare till deras nästa födelsedagsfirande eller filmkväll med kompisar.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???