BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Jag har känt mig skräckslagen hela morgonen. Vaknade redan vid 4-tiden (klockan skulle ringa vid 5) av världens mensvärk/molvärk, kunde inte ligga still i sängen. Sen när jag legat vaken för länge blev jag hungrig och illamående, så fick gå upp och kräkas. Väl tillbaka i sängen började jag googla symtom på missfall, och blev först lugnare när det stod om smärta ner mot underlivet och krampsmärta, min smärta är mer huggande/konstant molande och strålar ut mot rygg och ben. Så när jag äntligen skulle försöka somna om lite började jag känna lite smärta mot underlivet. Smärtan försvann i alla fall tillfälligt, men så började den om vid 6-tiden. Tror min oro bara gör det hela ännu värre. Jag har ju känt av vad jag tror är växtvärk tidigare , men aldrig så här länge.
Kan försöka lugna dig med att när väl mina MF har blivit så har de gjort ONT!! Inget man kunnat missat på! Sista missfallet gjorde ondare än förlossningsvärkar o jag kunde verkligen inte stå upp utan fick andas mig igenom de!!
Imorse hade jag en liten ljust brun tunn flytning. Kanske lite svag molvärk också (eller om det var oron). Blir helt knäpp av det. Det är 6+2 idag för mig och förra året var jag gravid i 6+1 och fick missfall. Då var det tydlig mensvärkskänsla, rosa tunn flytning som sedan blev kraftigare blödning snabbt.
Kan det vara så typiskt att det händer igen, men börjar annorlunda? Eller är jag bara paranoid? Tajmingen är ju urusel med förra årets händelse i minnet.
Google gör mig varken lugnare eller räddare. Kan vara helt ofarligt, kan vara missfall på g typ.
Inget mer har kommit sen imorse men bara väntar på normal flytning, eller blod, men båda lyser med frånvaro än så länge.
Det var precis så här orolig jag ville slippa vara. Jösses!
Ber om ursäkt för detaljerad, intim beskrivning, men söker efter ett halmstrån här att någon kan känna igen min beskrivning, och kan få mig lite klarare över det här.
Imorse hade jag en liten ljust brun tunn flytning. Kanske lite svag molvärk också (eller om det var oron). Blir helt knäpp av det. Det är 6+2 idag för mig och förra året var jag gravid i 6+1 och fick missfall. Då var det tydlig mensvärkskänsla, rosa tunn flytning som sedan blev kraftigare blödning snabbt.
Kan det vara så typiskt att det händer igen, men börjar annorlunda? Eller är jag bara paranoid? Tajmingen är ju urusel med förra årets händelse i minnet.
Google gör mig varken lugnare eller räddare. Kan vara helt ofarligt, kan vara missfall på g typ.
Inget mer har kommit sen imorse men bara väntar på normal flytning, eller blod, men båda lyser med frånvaro än så länge.
Det var precis så här orolig jag ville slippa vara. Jösses!
Ber om ursäkt för detaljerad, intim beskrivning, men söker efter ett halmstrån här att någon kan känna igen min beskrivning, och kan få mig lite klarare över det här.
Man kan tyvärr aldrig veta säkert men här kommer ändå lite hopp <3
I v 5+5 fick jag en rosa slemmig flytning följt av en blödning som en 1krona. 24h senare fick jag sjukt ont i mage och rygg och trodde jag skulle få missfall. Tog två Alvedon som knappt hjälpte mot smärtan.
Detta är mitt tredje barn och jag har aldrig blött eller haft smärta under tidigare graviditeter. I fem dagar hade jag sedan bruna flytningar med små korn i.
Trodde verkligen jag fått ett ma. Men en vecka senare gjorde jag ett vul och där tickade ett litet hjärta <3 Har inte haft någon mer färgad flytning eller smärta sedan dess.
Jag hoppas verkligen det går bra för dig också. Vet precis hur orolig man känner sig. Men jag tyckte det kändes väldigt lugnande att få göra ett vul.
Var på mitt första besök hos barnmorskan idag och detta är även min första graviditet! Jag gick in i vecka 9 idag och fått en brunaktig flytning. Tror ni det är något som ska kollas upp? När jag läser på nätet står de att bruna flytningar är vanligt de tre första månaderna men på en annan sida står de att man ska kolla upp missfärgade flytningar... bör jag vara orolig? Någon annan som haft mycket bruna flytningar?
Var på mitt första besök hos barnmorskan idag och detta är även min första graviditet! Jag gick in i vecka 9 idag och fått en brunaktig flytning. Tror ni det är något som ska kollas upp? När jag läser på nätet står de att bruna flytningar är vanligt de tre första månaderna men på en annan sida står de att man ska kolla upp missfärgade flytningar... bör jag vara orolig? Någon annan som haft mycket bruna flytningar?
Lita på din magkänsla. Jag fick några återkommande bruna flytningar i vecka 12, visade sig vara MA. Alla sa till mig att det var normalt men jag kände att något var fel. Men sen vet jag även att en vän till mig också hade bruna flytningar i samma vecka som mig, och hennes son är nu 5 veckor gammal, så det behöver inte vara någon fara!
Lita på din magkänsla. Jag fick några återkommande bruna flytningar i vecka 12, visade sig vara MA. Alla sa till mig att det var normalt men jag kände att något var fel. Men sen vet jag även att en vän till mig också hade bruna flytningar i samma vecka som mig, och hennes son är nu 5 veckor gammal, så det behöver inte vara någon fara!