Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Hitta kärleken \ö/

Är förvisso hetero men två saker fångade mig i det du skriver. Självförtroendet och att komma ut hänger ihop med varandra och är två oerhört viktiga egenskaper som måste prioriteras. När du letar efter kärlek måste du veta VAD du söker och du måste vara säker på det och på VEM du söker.

Detta är nog något som lyser igenom i din kontakt med killarna som då kan ana din ambivalens och kanske då drar öronen åt sig och du blir reducerad till ett ons.

Jag fattar att det är läskigt att komma ut men du måste också tänka på vad du ber om hos en partner, det är skitjobbigt även för en partner att stå mitt i en storm av att komma ut. Han kanske själv har haft det tufft med sin egen läggning och det kan bli en utmaning att begära stöd från honom.. alla står inte pall för ännu en resa ut ur garderoben. Hur kär man än är kan det bli mycket slitsamt för en partner. Så ta det inte för givet att det är något som man ställer upp på.

Gifta män finns för övrigt överallt och jag som singel tjej får massa förslag som älskarinna etc så det är inget specifikt för gay-världen. Här måste du vara beredd på att ha vassa armbågar och stå för att du inte vill ha en sådan man.

Svar på tråden Hitta kärleken \ö/