Kjell2 skrev 2019-03-22 20:03:56 följande:
Här är att exempel på schablonpengar till kommunen. Finns även andra. Från migrationsverket.
Anvisningsschablon för ensamkommande barn
En schablonersättning på 52 000 kronor betalas ut för varje asylsökande ensamkommande barn som en kommun anvisats. Schablonersättningen ska täcka anvisningskommunens kostnader för utredning enligt socialtjänstlagen, god man, resor, tolk och andra relaterade kostnader för mottagande av anvisade ensamkommande barn. Ersättningen betalas ut för ensamkommande barn som anvisas från den 1 juli 2017.
Jag ifrågasätter inte dina uppgifter i sig men det blir lite förvirrande i förhållande till skrivningen i LMA (Lag (1994:137) om mottagande av asylsökande m.fl.), nu är detta i sig inte viktigt för mig men har du något mer som belyser frågan kan det vara intressant.
Statlig ersättning
23 § En kommun som har lämnat bistånd enligt denna lag har rätt till ersättning från staten för biståndet.
så kort är skrivningen i lagen beträffande Statlig ersättning, jag har inte tagit bort något utan så ser det ut.
Här syns det tydligt
-.-.-.-.-.-.-.-.-
Statlig ersättning23 § En kommun som har lämnat bistånd enligt denna lag har rätt till ersättning från staten för biståndet.
Tystnadsplikt24 § Den som är eller har varit verksam inom förläggningsverksamhet som drivs av enskild på uppdrag av Migrationsverket enligt 2 §, får inte obehörigen röja vad han eller hon därvid har erfarit om enskildas personliga förhållanden.
Lag (2000:296).