All inclusive eller inte?
Inte...har gjort en gång då hela släkten åkte på en resa till ett rätt dyrt resmål i Väst Indien. Då kände vi att dels pga priset men också för att vi var så många. Men annars, aldrig i livet.
Inte...har gjort en gång då hela släkten åkte på en resa till ett rätt dyrt resmål i Väst Indien. Då kände vi att dels pga priset men också för att vi var så många. Men annars, aldrig i livet.
All inclusiv är piss för lokalbefolkningen, det är väldigt sällan något lokalt företag som äger det så alla pengar går utomlands, man hindrar lokalbefolkningen från att använda sina egna stränder och lokala restauranger och butiker tjänar inte en krona. Av den anledningen har jag svårt för all inklusive, men det är upp till var och en. Jag tycker hela poängen med att åka utomlands försvinner också, åtminstone jag åker utomlands för attse och uppleva nya saker.
Jag åker med min dotter (6 år) ibland följer vänner eller min systers familj med.
Som sagt åker jag för sol, bad och avkoppling.
Jag vill inte åka utan all inclusive, jag vill inte bo på ett litet hotell.
Är det fler saker du tänker på?
All inclusive blir det för att jag reser ensam, jag har inte lust att leta restauranger varje, varje dag på egen hand.
Sen kan man ju äta ute också! Även om man har AI.
Jag gillar de stora hotellen, som det jag nämnde ovan. Som en annan här i tråden tipsade om. De har ca 400 rum. Jag gillar när det är mycket folk.
Sen vill jag gärna ha lite drinkar i solen också. Och på kvällen.