Anonym (har en ung mamma...) skrev 2019-03-18 12:16:07 följande:
Hoppas att det blir så för dig även framöver.
Jag var en "oj hoppsan" när mamma var 19 (hon fyllde 20 månaden efter att jag föddes) och pappa var 20. Så en, även för 70-talet, ung mamma. hon har alltid haft aktiva jobb och haft svårt att vara still. När hon var 42 fick hon ett diskbråck som först gjorde henne sjukskriven med starka smärtor och sen sjukpensionär med starka smärtor. Idag är hon 62 och har inte kunnat jobba en dag sen hon fick sitt diskbråck. Hon har därmed inte kunnat vara så aktiv i mina barn som hon hade önskat eftersom kroppen motarbetar henne (även om hon är förhållandevis smärtfri numera).
Så jag hoppas verkligen att du får behålla hälsan och att du får bli en pigg mormor/farmor.
Min mamma hade TVÅ "oj hoppsan" när hon var 19
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
(pappa två år äldre). Det var 50-talet och jag är hoppsan nr 2 och bara 16 mån. yngre än min bror. Mina föräldrar har kunnat hjälpa till med barnbarn och varit stöttande många ggr MEN jag skulle MYCKET HELLRE valt att de funnits där för mig när jag var barn och ung. Mina föräldrar växte aldrig in i den rollen.