Inlägg från: Anonym (jag också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag också)

Ex narcissist förstör mitt liv

Du har ju läst på, så du vet redan att han faktiskt inte älskar barnen. De är mer som rekvisita för honom. Ta inte för givet att han ska ha umgänge! Fixa inte och underlätta inte umgänget! Om ditt ex vill ha barnen hos sig, så låt honom jobba lite för det. Tyvärr måste du också lägga bördan på tonåringen att skydda sitt småsyskon när de är hos pappan.

Jag tänkte länge att umgänge var något självklart. Alla barn behöver väl sin pappa! Det tog tid innan jag förstod att de bara mådde dåligt av att träffa honom. Ingen av dem har ändå stått honom nära (eftersom han är narcissist), så de är mest lättade över att slippa den där ständiga kritiken från honom och alla hans pikar och nålstick.

Det enda som fungerar för mig är att vara opersonligt artig mot honom. Säga så lite som möjligt och inte visa några känslor. När han inte lyckas få mig att reagera eller diskutera, så är jag tydligen inte så rolig. Då struntar han i mig.

• Anonym (jag också)
    Anonym (Förstår) skrev 2019-03-30 17:39:42 följande:
    Det vore bra om han hittade någon ny så du får vila, det blev en sådan skillnad (hemskt att säga för nu har ju någon annan ett helvete istället), man förtjänar frid.
    Jag läser ofta på om störningen så att jag inte glömmer bort mig, kunskap är makt. Det brukar bli lindrigare om man inte visar någon reaktion, men 2 år är lång tid. Ber han om något, visar att han vill ha ut något av dig ...? Vad i så fall?
    För mig är det 4 år, men han vill inte släppa kontrollen. Han har en ny, men de verkar fortfarande vara i "smekmånadsfasen". Han ringer och han kommer förbi. Skyller på att han vill träffa barnen, men det enda han gör är att fråga ut dem om vad jag sysslar med. om jag köpt något nytt eller om vi t ex möblerat om någonting.
Svar på tråden Ex narcissist förstör mitt liv