Inlägg från: BurningDiamond |Visa alla inlägg
  • BurningDiamond

skolka varje måndag

Anonym (***) skrev 2019-03-18 21:33:51 följande:
    Så du tror på allvar att en dags frånvaro från grundskolan/gymnasiet avgör någons framtid?

Perspektiv, tack!
    Så du menar att "skolka varje måndag" inte utgör en signifikant del av ett barns utbildning? Undrar vem som har ett skevt perspektiv...
  • BurningDiamond
    Anonym (***) skrev 2019-03-19 09:14:51 följande:
    Anonym (Va) skrev 2019-03-19 06:32:18 följande:
    Skillnad på 1 dag i veckan och 1 dag per termin.

1 dag i veckan blir 20% av din skolgång, det är klart att det kan påverka.
    Jag pratar om strejken i fredags där massor av elever deltog. Så vitt jag vet så ska den inte hållas varje fredag.

Att tro att andra elever ska göra samma sak som Greta är naivt. Och tror man på TS är man lika naiv.

Och jag pratar om vad tråden handlar om; TS dotter som ämnar skolstrejka varje måndag.

Jag är inte intresserad av diskussionen om TS är hitte-på eller på riktigt. Vill du diskutera Greta får du starta en egen tråd om det. Vill du diskutera om TS ätrollar får du starta en tråd om det.
  • BurningDiamond
    themia skrev 2019-03-19 15:03:24 följande:
    Jag väljer att ignorera personangreppet.

Jag stöder absolut inte att barn skolkar. Men vid allvarliga kriser - och klimatet befinner sig allvarlig kris - får man acceptera extraordinära åtgärder.
    Den som inte fattat att ungdomarna demonstrerar för sin egen framtid, har inte fattat mycket.
    Några dagars frånvaro under en 20-årig utbildning lär inte göra stor skillnad i lärdom, men en världsomspännande protest från ungdomen är kanske det som ska till för att politiker och andra makthavare ska inse allvaret.
    Men nu pratar ju EmberEyes, jag och många fler om vad TS skriver; varje måndag, och inte någon enstaka dag per termin. Men du menar alltså en dag varje vecka inte är en stor grej?
Svar på tråden skolka varje måndag