• Tow2Mater

skolka varje måndag

Anonym (lk) skrev 2019-03-15 15:24:22 följande:

Oroväckande frånvaro är väl på 25% så händer inte så mycket.

Beror ju på skolan oxå såklart, när jag sluta gå dit i åttan var det ända som hände att jag blev bortstruken från namnlistorna på lektionerna.

Onskar jag hade vetat det som barn!

Tragiskt att detta skolkande tydligen stödjs av vuxna idag. Samma vuxna säkert som fuskar med vab och sjukar sig fast de inte är sjuka gissar jag.
  • Tow2Mater
    Anonym (juju) skrev 2019-03-18 15:58:31 följande:
    Hur vet du att föräldrarna till Greta försummar Gretas skolgång?
    Finns många barn som får studier tillgodosedda på annat håll än skolan om föräldrarna kan ordna detta. Man behöver inte vara elit för det men däremot kanske inte en undersköterska har den kapaciteten och kunskap om detta.

Kan du tillgodose dina barns skolgång hemma och det är trovärdigt för rektorn och kommunen kommer du få dispens för detta självklart men att döma att ditt språkbruk har jag svårt att du skulle kunna klara av sådant uppdrag 
    Hemskolning tillåts inte utan mycket synnerliga skäl som t ex mycket allvarlig sjukdom. Men som tidigare sagts ges ju eliten tydligen dispens for PK flugor. Skandal! Och Greta utnyttjas tydligen dessutom av sina foräldrar for att sälja ocg promota deras bok.
Svar på tråden skolka varje måndag