Anonym (Annika) skrev 2019-03-16 14:43:24 följande:
Jag tycker att det låter jättekonstigt! Många varningsklockor ringer!
Att han ska godkänna dina kläder, att du inte får ha manliga vänner osv låter helt absurt! Likaså att han ska veta var du är varje minut.
Ett förhållande ska bygga på respekt och tilltro - det visar inte han/ni!
Ok att du har levt ett lite utsvävande liv förut, med mycket fest och otrohet, men det finns mellanting mellan det och det du har nu... Normala hänsyn/regler är att inte vara otrogen, inte dricka sig stupfull, berätta viktiga saker som händer i ens liv, osv.
Några funderingar:
Vet dina föräldrar och vänner om era regler?
Är verkligen era bråk ditt fel? (pga din borderline) Tolkar andra det så också?
Får du följa med på after work/firmafest/grillkväll med jobbet?
Får du träna på gym/motionssimma?
Får du kolla igenom hans mobil (webbhistorik, sms osv) så att du kan se att han följer era regler? (utan förvarning) Hur reagerar han på den begäran?
Har ni träffat varandras släkt och de varandra? Vad tycker de om ert förhållande?
Vad har ni för framtidsplaner? Hur ska era barn uppfostras?Spelar det roll vilket kön de har?
Om din bästis ska fira sin jämna födelsedag med en krogkväll eller en kryssning, för hela tjejgänget, hur gör du då?
Nej, men det är bara för jag inte pratar med mina föräldrar om något som har med mitt privatliv att göra, för dem har inte med det o göra precis som jag inte har med deras förhållande och göra.
Ja, dem flesta gångerna är det de, andra gånger så har han en dålig dag, ingen är perfekt liksom.
Vi har inget sånt, men är inte heller särskilt bekväm med människor jag inte känner så bra, och som assistent träffar vi knappt dem andra assistenterna förutom på möten eller när man byter av varandra.
Absolut, om jag hade velat det, men det är samma sak där, jag är inte bekväm i badkläder med andra människor, jag känner mig naken. Och jag är inte heller bekväm i att gymma i ett gym då det känns som jag inte passar in, känner mig uttittad och mest i vägen typ.
Inget jag skulle vilja göra, hans mobil är hans privata precis som min är min privata, men vi får använda varandras mobiler om vi skulle vilja det helt utan problem ja. :)
Han har träffat min familj och jag hans, och våra föräldrar har även umgåtts en del tillsammans, funkar jättebra.
Om barnen har jag skrivit längre upp, de kommer vara ganska strikta regler då vi inte vill att dem ska göra samma misstag som vi gjort, och ja, strikta regler för pojkarna också att inte vara ute på nätterna och liknande också liksom tjejerna, reglerna ska vara lika för både kille och tjej.
Följer helt enkelt inte med, något dem förstår för dem vet att jag inte vill eller får gå till nattklubb, något dem har full förståelse för då dem sett hur killarna samlas runt mig när jag är på såna ställen, blir liksom inte lämnad ifred. Men mina vänner festar knappt själva, och det största dem skulle vilja ha är en vinkväll, och då kommer jag givetvis och umgås, men dricker inte då detta är något jag även självmant valt att avstå från för mår inte bra utav alkohol.