Regler i förhållande
Låter helt jävla sjukt, speciellt det där med fotodokumentation av klädsel. Nog har jag förståelse, och särskilt med tanke på din sjukdom, för att du kan känna dig trygg med regler så du "vet vad som gäller", men det är man ju även i ett fängelse. Det låter som du lever i ett fängelse eller har har fotboja minst.
Jag utgår från att ni båda är unga eftersom ni båda bor med era föräldrar och jag ser blinkande röda varningslampor överallt. Faktiskt så tjuter det även i syrener. Ett kontrollerande beteende blir ju inte mindre av att man går vidare i ett förhållande utan VÄXER. Om ni skaffar barn kommer regelverket att utökas för dig, men vara detsamma för honom är min kvalificerade gissning. Era döttrar kommer också att omfattas av regler som skiljer sig åt från reglerna för pojkar. Du anser att du har gått med på ert regelverk frivilligt, men hur skulle du känna om det var dina föräldrars regelverk som du inte kunde "säga upp". Så era "frivilliga" regler kommer bli obligatoriska för era barn - eller tror du att de kommer få välja själva?
Ömsesidig respekt är inte ett ömsesidigt kontrollerande utan bygger på tillit. Och varför man väljer att gömma sin kropp går bortom mitt förstånd. Med era regler kan ju han komma i badshorts på stranden men du måste vara fullt påklädd. Vi bor ju faktiskt i Sverige och inte Saudiarabien. Passa på och njut av friheten vi har här.
Jag tror du misstar kontrollbehov för omtanke. Farligt!