• nihka

Regler i förhållande

Låter helt jävla sjukt, speciellt det där med fotodokumentation av klädsel. Nog har jag förståelse, och särskilt med tanke på din sjukdom, för att du kan känna dig trygg med regler så du "vet vad som gäller", men det är man ju även i ett fängelse. Det låter som du lever i ett fängelse eller har har fotboja minst.

Jag utgår från att ni båda är unga eftersom ni båda bor med era föräldrar och jag ser blinkande röda varningslampor överallt. Faktiskt så tjuter det även i syrener. Ett kontrollerande beteende blir ju inte mindre av att man går vidare i ett förhållande utan VÄXER. Om ni skaffar barn kommer regelverket att utökas för dig, men vara detsamma för honom är min kvalificerade gissning. Era döttrar kommer också att omfattas av regler som skiljer sig åt från reglerna för pojkar. Du anser att du har gått med på ert regelverk frivilligt, men hur skulle du känna om det var dina föräldrars regelverk som du inte kunde "säga upp". Så era "frivilliga" regler kommer bli obligatoriska för era barn - eller tror du att de kommer få välja själva?

Ömsesidig respekt är inte ett ömsesidigt kontrollerande utan bygger på tillit. Och varför man väljer att gömma sin kropp går bortom mitt förstånd. Med era regler kan ju han komma i badshorts på stranden men du måste vara fullt påklädd. Vi bor ju faktiskt i Sverige och inte Saudiarabien. Passa på och njut av friheten vi har här.

Jag tror du misstar kontrollbehov för omtanke. Farligt!

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 14:50:20 följande:
    Vi är väl ganska unga, båda i 20-25 års åldern, vi letar lägenhet förbrilt.

Ja alltså jag kommer inte låta mina döttrar bete sig så som jag gjorde i 15-17 års åldern, supa, ligga runt osv. Det gynnar ingen och speciellt inte dem. Och varför skulle jag låta mina döttrar gå runt och visa upp sina kroppar? För att pedofiler ska kolla på dem eller? Nej de valet kan dem göra isåfall när dem blivit 18 och flyttat hemifrån.

Då har jag en motfråga till dig, varför skulle man vilja visa upp sin kropp för allt och alla? Varför vill man att alla ska kolla på ens kropp? Är det för uppmärksamhet eller vad?

För det är något jag absolut inte förstår, jag döljer gärna mina bröst och konturerna av min överkropp i lite lösare eller tjockare tröjor, då jag inte vill ha den sortens uppmärksamhet från någon förutom min kille, har aldrig varit den som vill visa upp allt jag äger och har, och har aldrig behövt göra det heller för att få killar att ställa sig på en rad. Det räcker med att vara sig själv, och dem som gillar dig som du är kommer att komma till dig, och dem som inte gör det och bara vill ha en för ens kropp kan gå nån annanstans. Men visar man upp allt man har så kommer man aldrig veta vilket de är killarna är ute efter, men kan ge dig en spoiler, dem vill endast ligga för allt dem ser är någon som är villig att ligga. :)
    Du tycker alltså att dina föräldrar gjorde fel som inte tvingade dig att dölja din kropp. Men det passar bra att bo med dessa moraliskt lägre stående människor som inte håller din nuvarande "höga standard", för jag antar att din mamma inte håller på med det här tramset du håller på med utan går ut utan att rapportera till din pappa hur hon är klädd.

Du tänker helt fel. Det handlar inte om att "visa upp". Det var kanske där du gick fel och orsaken till att du bara fick sexuell uppmärksamhet - att du just visade upp dig. Så gör personer med svag jagkänsla. Det handlar istället om att bara vara och inte sexualisera allt hela tiden. En person med stark jagkänsla har en positiv självbild som inte hänger på klädseln. Du verkar ha rejäla hang ups om sex och sexualitet. Du behöver inte straffa dig själv för att du knullade runt i 15 till 17-årsåldern. Du kan inte ändra att du gjorde så genom att ta i med prydheten så du spränger dig senare i livet. 

Hahahaha! Du ger mig en spoiler - en unge som bor hemma med mamma och pappa.
  • nihka
    Anonym (M) skrev 2019-03-16 17:49:16 följande:
    Fast det är ju sant. Oerhört destruktivt att springa runt och ha sex till höger och vänster.
    Men vad är kopplingen till bylsiga kläder och fotodokumentation av klädseln?
  • nihka
    fornminne skrev 2019-03-16 17:40:49 följande:

Jag tror också att det är här som ts tänker fel. Kanske har hon påverkats av sin killes tvivelaktiga kvinnosyn. Kanske jämför hon med sig själv när hon var yngre och bekräftelsetörstande. Men jag går inte lättklädd för att "visa upp" mig. Jag går lättklädd för att det är varmt, bekvämt eller snyggt. Jag har sällan minimala kläder, utom på stranden, men inte sjutton sätter jag på mig stora och bylsiga kläder bara för att dölja min kropp. Men ts verkar ha anammat den där förvridna hora/madonna-synen att en kvinnas värde ligger i hennes kropp och sexualitet. "Fina" kvinnor visar inte upp sig för män. "Fina" kvinnor ligger inte runt, osv osv. Tragisk syn.
    Ja, precis så! Den förvridna hora/madonna-synen att en kvinnas värde ligger i hennes kropp och sexualitet, och att hon har bytt synen på sig själv från det första till det senare.
  • nihka
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 19:36:36 följande:
    Nej? Jag skrev väl ändå att samma regler gäller för både tjejerna o killarna eller?
    Så varför gäller inte samma regler för dig och din kille nu om samma regler ska gälla för både killar och tjejer? Då bör han också fotografera sig och skicka bilden till dig så du kan kontrollera att han håller sig till klädkoden.
  • nihka
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-17 15:06:59 följande:
    För jag känner inget behov av det, men jag respekterar att han gör det.
    Ja, men då är det ju olika regler. En regel gäller för dig och en annan för honom.
  • nihka
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-17 21:56:43 följande:
    Ja men det är ju för vi har olika behov och önskemål? O jag lever upp till hans o han till mina :)
    Nej, det är för att han inte litar på dig utan vill ha fotobevis. Om han hade litat på dig hade han inte behövt något bevis. Han har behovet för att han inte litar på dig.
  • nihka
    sextiotalist skrev 2019-03-18 09:23:44 följande:
    Men ts ser inte detta, hon är för ung, för kär och tycker det är så underbart med en man som "bryr sig".
    Att lyssna på andra som ser igenom detta "bry sig om" finns just nu inte i ts värld. Kanske först om några år, då hennes frihet är så inskränkt att hon knappt kan gå till arbetet, för det kan finnas personer av motsatt kön, då det fysiska kommer etc.

Sedan är detta att de redan haft några rejäla gräl ger mig också dåliga vibbar.

Men det spelar ingen roll vad vi skriver.
    Ja vet, men så småningom hamnar hon där och då är det bra att hon har hört det. Gärna ofta och under lång tid. Dessutom "vet" hon åtminstone på något plan. Annars hade hon inte hållt det hemligt för sina föräldrar.
Svar på tråden Regler i förhållande