Inlägg från: Anonym (Under His Eye) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Under His Eye)

Regler i förhållande

Åh, lite Handmaid's Tale-vibbar i dokuformat så här 2019. Där ser man. 

Säg mig - kände han inte till din klädstil innan ni blev tillsammans?

Om kläder är en big deal för honom kan man ju tycka att han borde välja en tjej som han inte behöver ändra på och kontrollera via en manisk mobilövervakning. 

• Anonym (Under His Eye)
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 14:50:20 följande:
    Då har jag en motfråga till dig, varför skulle man vilja visa upp sin kropp för allt och alla? Varför vill man att alla ska kolla på ens kropp? Är det för uppmärksamhet eller vad?

För det är något jag absolut inte förstår, jag döljer gärna mina bröst och konturerna av min överkropp i lite lösare eller tjockare tröjor, då jag inte vill ha den sortens uppmärksamhet från någon förutom min kille, har aldrig varit den som vill visa upp allt jag äger och har, och har aldrig behövt göra det heller för att få killar att ställa sig på en rad. Det räcker med att vara sig själv, och dem som gillar dig som du är kommer att komma till dig, och dem som inte gör det och bara vill ha en för ens kropp kan gå nån annanstans. Men visar man upp allt man har så kommer man aldrig veta vilket de är killarna är ute efter, men kan ge dig en spoiler, dem vill endast ligga för allt dem ser är någon som är villig att ligga. :)
    Vi andra väljer klädsel efter humör, väder, dagsform, tillfälle osv. Inte efter regler som vår partner ställer upp och kräver fotodokumentation av.

Ibland har jag jättetajta kläder. Ibland jättelösa. Oftast något mitt emellan. Varför ska man förresten känna sig tvungen att dölja sig för män? Varför ska man anpassa sig efter dem? Det är väl min rätt att ha precis vilka kläder jag vill?

Jag väljer alltid kläder efter hur det känns på morgonen. Inte efter vad random män eventuellt ska tycka om min klädstil.

Vill män stirra får de väl göra det. Oftast gör de inte det, för de flesta är väluppfostrade, och så jäkla intressant är man ju inte heller. Hälften av alla som springer runt där ute har tuttar och former. Normala män har inga problem att hantera det.

Orka ta hänsyn till de få som inte kan hantera det..!
  • Anonym (Under His Eye)
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 20:03:05 följande:
    Kul för dig! Det är inte något jag själv skulle vilja. Min kropp är bara till för mig och min kille o de är så jag vill ha det. :)
    Och ändå behövs en regel som kräver fotobevis. Helskumt. 

Varför behöver han bevis för att du tar på dig kläder som du själv vill ha?
  • Anonym (Under His Eye)
    Milissis skrev 2019-03-17 03:23:29 följande:

Regler på riktigt. Är ni så osäkra att ni måste ha regler för varandra?? Varför? Vad ger det er att frånta den andre dess fria vilja ? Varför litar ni inte på varann. Vad är det för fel?

Jag undrar också det. 

Alla förhållanden har ju överenskommelser om hur man vill ha det. Hur ofta det är rimligt att gå ut ensam, hur man gör när man blir sen till middagen, vad man ska göra på semestern och hur mycket pengar man kan spendera på nöjen.

Men det är så många nivåer av konstighet i detta.
    Att spalta upp reglerna så tydligt är konstigt. De flesta känner varandra så väl att de känner av vad partnern vill och behöver. 

Klädregler är otroligt konstigt i sig självt. Det klarar alla andra med normalt förnuft.

Kontrollen är konstig och mycket osund. Om man säger att man VILL ha det så här, men partnern ändå kräver bevis, var är tilltron då? Varför litar inte mannen på att TS vill ha lösa kläder? (Förutom det konstiga i att han lägger sig i det)

De psykologiska argumenten är konstiga. TS har en diagnos och upplever sig må bra av styrning via regler och kontroll. Vad säger vården om detta? Det låter snarare som att det är risk att förstärka kontrollbehovet genom att ge efter för det och inrätta hela sitt liv och sin relation efter det. Lite som att en anorektiker nöjt berättar att hennes liv har blivit enklare och tryggare sedan hon satte upp förbudsregler kring mat.
  • Anonym (Under His Eye)
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-17 15:06:59 följande:
    För jag känner inget behov av det, men jag respekterar att han gör det.
    Kommer du respektera att han har olika syn på era eventuella döttrars och söners rättigheter och skyldigheter?

Viker du dig då och säger att eftersom han tycker att döttrarna ska ha vissa regler och sönerna andra, så respekterar du det?
Svar på tråden Regler i förhållande