Inlägg från: Anonym (Annika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annika)

Regler i förhållande

Jag tycker att det låter jättekonstigt! Många varningsklockor ringer!
    Att han ska godkänna dina kläder, att du inte får ha manliga vänner osv låter helt absurt! Likaså att han ska veta var du är varje minut.
    Ett förhållande ska bygga på respekt och tilltro - det visar inte han/ni!

Ok att du har levt ett lite utsvävande liv förut, med mycket fest och otrohet, men det finns mellanting mellan det och det du har nu... Normala hänsyn/regler är att inte vara otrogen, inte dricka sig stupfull, berätta viktiga saker som händer i ens liv, osv.

Några funderingar:
    Vet dina föräldrar och vänner om era regler?
    Är verkligen era bråk ditt fel? (pga din borderline) Tolkar andra det så också?
    Får du följa med på after work/firmafest/grillkväll med jobbet?
    Får du träna på gym/motionssimma?
    Får du kolla igenom hans mobil (webbhistorik, sms osv) så att du kan se att han följer era regler? (utan förvarning) Hur reagerar han på den begäran?
    Har ni träffat varandras släkt och de varandra? Vad tycker de om ert förhållande?
    Vad har ni för framtidsplaner? Hur ska era barn uppfostras?Spelar det roll vilket kön de har?
    Om din bästis ska fira sin jämna födelsedag med en krogkväll eller en kryssning, för hela tjejgänget, hur gör du då?

• Anonym (Annika)

Snälla TS, jag vet att du är ung, men du måste förstå att det inte är samma sak att gå klädd i linne eller urringat som att "visa upp sig" eller vilja vara otrogen. Om man går på krogen är det i regel för att umgås med sina vänner eller dansa, inte för att ragga. Det känns som om han hjärntvättar dig...   Snälla, prata med dina föräldrar om era regler!
    Om du respekterar dig själv och din kropp kommer andra också att göra det, oavsett (nästan) vad du har på dig. Ditt liv behöver inte vara uppdelat i förr (supande, otrohet, ons, osv) och nu (totalt kontrollerad, utan egen frihet). Du kan hitta ett mellanting, där du följer med tjejkompisarna på krogen, iförd fina kläder med kanske bara lite urringning och dricker två öl. Där du inte klär dig i vulgära kläder, men kanske annat än luvtröjor, och inte fotar dig varje dag. Där du stänger av Snapkartan, och låter din pojkvän lita på dig. Där du känner att du har en egen vilja och ett egenvärde, oavsett vad just han tycker.

Jag förstår att det hjälper dig att ha tydliga regler, men jag tycker att du ska ta hjälp av någon annan än din pojkvän att bestämma dem. Alla vi andra svenska tjejer/kvinnor har kanske också principer vi håller på, men de är mycket mindre begränsande än dina, och det fungerar alldeles utmärkt!

• Anonym (Annika)
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 23:10:00 följande:
    Men jag vill ha det såhär? Vill inte gå till krogen eller liknande, de är inte min grej. Jag är nöjd med saker som dem är men tack ändå :)
    Men vill du inte ha ett egenvärde? Vill du inte att din pojkvän ska lita på dig? Ska ert förhållande verkligen bygga på kontroll, inte respekt?
Svar på tråden Regler i förhållande