nihka skrev 2019-03-16 17:15:40 följande:
Du tycker alltså att dina föräldrar gjorde fel som inte tvingade dig att dölja din kropp. Men det passar bra att bo med dessa moraliskt lägre stående människor som inte håller din nuvarande "höga standard", för jag antar att din mamma inte håller på med det här tramset du håller på med utan går ut utan att rapportera till din pappa hur hon är klädd. Du tänker helt fel. Det handlar inte om att "visa upp". Det var kanske där du gick fel och orsaken till att du bara fick sexuell uppmärksamhet - att du just visade upp dig. Så gör personer med svag jagkänsla. Det handlar istället om att bara vara och inte sexualisera allt hela tiden. En person med stark jagkänsla har en positiv självbild som inte hänger på klädseln. Du verkar ha rejäla hang ups om sex och sexualitet. Du behöver inte straffa dig själv för att du knullade runt i 15 till 17-årsåldern. Du kan inte ändra att du gjorde så genom att ta i med prydheten så du spränger dig senare i livet. Hahahaha! Du ger mig en spoiler - en unge som bor hemma med mamma och pappa.
Jag tror också att det är här som ts tänker fel. Kanske har hon påverkats av sin killes tvivelaktiga kvinnosyn. Kanske jämför hon med sig själv när hon var yngre och bekräftelsetörstande. Men jag går inte lättklädd för att "visa upp" mig. Jag går lättklädd för att det är varmt, bekvämt eller snyggt. Jag har sällan minimala kläder, utom på stranden, men inte sjutton sätter jag på mig stora och bylsiga kläder bara för att dölja min kropp. Men ts verkar ha anammat den där förvridna hora/madonna-synen att en kvinnas värde ligger i hennes kropp och sexualitet. "Fina" kvinnor visar inte upp sig för män. "Fina" kvinnor ligger inte runt, osv osv. Tragisk syn.