vad händer nu - om umgänge
Lång historia - skilde mig för 7 år sedan och flyttade till en grannkommun med mina 2 barn. De är skrivna hos mig men vi har gemensam vårdnad. Ingen dom på umgänge men det har varit sagt varannan helg. Anledningen att jag lämnade och flyttade ganska långt bort är min exmans alkoholproblem. Hursomhelst - för tre år sedan blev han anmäld till soc av mig o skolan. Pga våld och alkohol. Därefter fick han inte träffa barnen på 4 månader, vi beviljades samtalsstöd och kom där överens om att han inte skulle dricka något när han hade barnen. Umgänget trappades sedan upp från någon timme till varannan helg. Nu har han börjat dricka igen, Barnen har berättat att han är full och otrevlig, (även när han var nykter var det inte bra, men det är en annan historia) Jag har haft kontakt med en rådgivande verksamhet inom soc som har gett mig rådet att ställa in umgänget. Och det har jag gjort. Han tog det inte så jättebra förstås. Men vad kommer att hända nu? Förra gången fanns det en plan från soc men nu finns det ingen. Ska han aldrig mer träffa sina barn? Kommer han att stämma mig? Så många tankar nu... Vad gäller barnen är de lättade att de slipper åka, men jag önskar ju ändå att det kunde ha någon form av kontakt med sin pappa, men de är så besvikna på honom att det inte vill.
Har någon varit med om samma? Vad ledde det till?