Inlägg från: fannylinnea |Visa alla inlägg
  • fannylinnea

BIM April

Bim idag men än så länge ingen mens i sikte. Har knappt haft några symtom den här månaden. Brukar alltid få svullna och ömma bröst, men nu ingenting. Det enda jag känt är konstant molvärk i äggstockarna sedan äl. Avtog för ca en vecka sedan. Ska erkänna och säga att jag inte har stenkoll på exakt när jag hade äl den här månaden. Om den var lite sen kan det ju vara därför mensen inte dykt upp än.

Hoppas ju för allt i världen att det faktiskt tagit sig denna gång, på försök nr 13. Men, försöker att inte ha allt för stora förhoppningar för man blir ju så jävla besviken.

Testade negativt igår och i förrgår. TOKBLANKT. Har inte testat något idag.

• fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-21 13:19:05 följande:
    Ja, samma här... inga symptom alls... håller med :( hoppas att det är denna gången för oss och att kroppen spelar oss ett spratt.. finns de som får negativt på BIM -1 och + på BIM +1 tillexempel :) håller tummarna för oss <3
    Ja, det är nog folk som fått så. Hört många som inte plussat förrän en vecka efter bim. Men jag har ingen aning. Känns ju som att man borde sett i alla fall ett liiiiitet streck vid det här laget, om man vore gravid.

Min mens har inte kommit än.. Vi ser väl. Har inte testat idag i alla fall. Men det känns som att det är på gång :(
  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-22 13:41:00 följande:

Samma här... BIM idag... värk i ländryggen... stickningar i magen... känns som mensen är på G. Inte testat... väntar in mensen för att köra på nästa månad istället och hoppas då... :(

Å vad jag hoppas att vi kan få gå hand i hand in i en bf-tråd istället!
  • fannylinnea

[quote=79580870][quote-nick]Kiwiii skrev 2019-04-22 15:57:09 följande:[/quote-nick]

Hade ägglossning som vanligt, hade det den 29/3. Skulle haft mensen den 12/4 men inget ännu. Får nog ringa imorgon till en barnmorska. Har försökt att ringa 1177 men dem har haft så många samtal så dem bad mig ringa vid en annan tid och la på luren.

Tack för svar!

[/quote

Ja ring till en barnmorskemottagning! Och ge dig inte om dom säger att det kan vara normalt och bla bla. Be om att få bli undersökt. Förstår att du inte bara kan släppa det och tänka jaja antingen kommer mensen eller kommer den inte.

Hoppas du får hjälp :)

• fannylinnea

[quote=79580870][quote-nick]Kiwiii skrev 2019-04-22 15:57:09 följande:[/quote-nick]

Hade ägglossning som vanligt, hade det den 29/3. Skulle haft mensen den 12/4 men inget ännu. Får nog ringa imorgon till en barnmorska. Har försökt att ringa 1177 men dem har haft så många samtal så dem bad mig ringa vid en annan tid och la på luren.

Tack för svar!

[/quote

Ja ring till en barnmorskemottagning! Och ge dig inte om dom säger att det kan vara normalt och bla bla. Be om att få bli undersökt. Förstår att du inte bara kan släppa det och tänka jaja antingen kommer mensen eller kommer den inte.

Hoppas du får hjälp :)

• fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-22 14:31:48 följande:

Hoppas jag med. Massa hopp till oss. Nu ska detta bli av <3

Hur mår du? :)

Ingen mens ännu och det känns inte ens som den är på väg. Är lite gasig i magen bara. Vet inte om jag ska testa i morgon eller avvakta någon dag till, om mensen fortfarande inte kommit.
  • fannylinnea

[quote=79581921][quote-nick]Mammamiao skrev 2019-04-23 07:36:21 följande:[/quote-nick]

Tog ett digitalt cb idag.... såklart ?inte gravid?.... hade mycket molvärk igår till och från men ingen mens... vill bara få den nu så att vi kan börja försöka igen. Riktigt påfrestande detta... nu kan jag inte vara gravid om jag gått över med en dag och får negativt på ett digital (de är ju känsliga?).

Blä...

Sj, hur går de för dig?

Jag förstår din känsla. Har du testat nåt mer? Klart att det finns en chans att du är gravid ändå. Fortsätt att testa om mensen inte kommer. Men ja som sagt, jag förstår din frustration. Jag är på bim +3 och har inte testat idag. Testade igår men det var tokblankt. Använde testlagrets stickor för det var allt jag hade hemma.

De ringde i alla fall från landstinget idag och sa att vi står på tur för utredning. Har ju börjat en privat, men hon sa ?nu tar vi över?. Men vet inte om jag ska hålla mig till den privata, det kär ju gå snabbare.

• fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-24 13:34:33 följande:
    Jag skulle nog hållt mig till den privata jag med...

Ska testa om 2 h... med eftermiddagsurin... känns som man borde få något om man är gravid... annars väntar jag 2 dagar till... denna eviga väntan... fattar inte varför vi inte bara kan få den jäkla mensen om vi nu inte är gravida?! :(
    Ja rent spontant känns det som att det inte blir lika lång väntan. För om det nu skulle vara så jävligt att vi inte kan bli gravida naturligt och behöver ivf, då bör ju vi kunna få remiss från privata.

Hoppas det blir ett plus! Jag ska testa i morgon med morgonurin om mensen inte dykt upp. Använder testlagrets men kanske ska köpa typ clearblue? Eller det kanske inte spelar någon roll.

Blev gravid en gång för några år sedan, slutade i tidigt mf. Men då plussade jag både på clearblue och från testlagret. Så det kanske inte har betydelse.
  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-24 14:56:58 följande:
    Tror inte det har ngn betydelse men vet inte riktigt :o

Jag testade precis, 2 timmar sedan kissat sist kunde inte hålla mig... tycker mig se ett riiiktigt svagt test.... vill Du titta på bilderna jag lagt upp?
    Men herregud! Jag ser ett streck! :D<3
  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-24 15:27:10 följande:

Åååh hoppas hoppas att det inte är spökstreck. Åååh ska vänta 2 dagar och testa på fredag. Kanske blir det en 5-årig förlovningspresent till min man. Åååh hoppas!! Nu när ni också ser blev jag ännu mer säker på att det är ett streck. Hoppas <3

Åh, vilken present i så fall :) Jag behövde inte anstränga mig för att se strecket. Hoppas det är STARKT om någon dag!!! Glad för din skull!

Själv testade jag precis negativt. Ingen mens än. Inte ens mensvärk. Ja ja bara att vänta.
  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-24 20:31:20 följande:

Åh du ger mig hopp <3

Tack fina!!

Åhhh håll ut. Finns de som inte plussar förrän sent, kanske senare äl än du trott? <3 men ja... denna eviga väntan...:(

Du får uppdatera mig på hur det går :)<3

Ja fy vad stressande denna väntan är ;?(
  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-25 12:01:48 följande:

Hur mår du idag? Testat dig? Jag testads precis.... inte på morgonurin, skulle ju vänta till imorgon men gick inte... haha

Laddar upp i nästa inlägg!! <3

Hej! Jag har verkligen INGA symtom på nånting. Testade negativt i morse, med morgonurin. SUCK. Såg i syne från början och skrek på mannen, men det var bara in my head. Fick i alla fall tillbaka provsvaren från när jag tog blodprover - allt såg helt normalt ut och jag hade haft ägglossning. Det var en liten tröst i alla fall.

Men jag ser ett streck på ditt test. Och jag vet att det är så svårt att få med de där svaga strecken på bild. Åh hoppas verkligen att det är sant för dig <3
  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-26 07:52:12 följande:

Jag har faktiskt inte haft nååååågra som helst symptom förutom molvärk (som jag får vid mens) och trötthet. Så symptomen behöver inte alltid finnas där! Så känn inte efter för mycket. <3

Du får gärna skriva till mig på pm då jag gärna vill följa dig, men inte är med i tråden mer då jag precis plussat (inlägget innan). Skriv gärna toll mig om du vill :) <3

Sååå glad för din skull <3 GRATTIS, vad underbart!

Ja, det vore kul att följas. Hur skickar jag pm? :) Kan man göra det via telefon?
  • fannylinnea
    fannylinnea skrev 2019-04-26 09:45:08 följande:

Sååå glad för din skull <3 GRATTIS, vad underbart!

Ja, det vore kul att följas. Hur skickar jag pm? :) Kan man göra det via telefon?

Var inte inloggad(?) så det var därför jag inte kunde skicka pm. Nu gick det :)
  • fannylinnea

Mensen kom precis. Fem dagar sent. Fansjävlahelvete. Nu ska jag dra något gammalt över mig.

• fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-26 12:36:46 följande:

Åh fina :( tycker så synd om dig :( har du testat apiforce?

<3 Ja, har ätit det i ett halvår. Plus en hög med andra vitaminer. Alltså jag gick verkligen i tusen miljoners bitar idag. Kram.
Svar på tråden BIM April