Inlägg från: Minmakaron |Visa alla inlägg
  • Minmakaron

BIM April

mangon skrev 2019-04-03 22:32:53 följande:

Jag Hoppar in här.

Detta blir vårt 9e försök.

Det börjar kännas tufft.

Har en dotter sedan tidigare som blev 3 för ett par månad sedan. Med henne plussade jag 3 veckor efter uttag av spiral. Så detta är ngt nytt för oss att kämpa.

Jag hoppas så att vi kommer ha lyckan att få ett barn till, men jag tar verkligen inget förgivet!

Hoppas verkligen få plus denna månad.

Skulle vi lyckas skulle bf bli exakt samma som med dottern fast 4 år senare!

:

BIM-lista

1/4 lonelygirl92, Nellyros, Seseli

3/4 höstmamma, nervösanonym, lunalove

4/4 Skrollan94

5/4 sommartjejen888, tesselessan, tovikan

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984, Ellie08

7/4 Minmakaron, Zyprexa

8/4 CH90, Evi82, Ok1020, Rollan92

9/4 z19, youwontremember, Pumpan90

10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91, annaboo

11/4 Tessi1, babycakes79

13/4 Mela88, Tirin

14/4 Joni, llindizz, Gävlebo

15/4 Enmsik

17/4 Trettiotvå, mangon

22/4 Leosmamma88, fannylinnea

23/4 Sirest01

24/4 Nicciz , Mammamiao, Pusstuss

27/4 Dimman

30/4 anonym (Sara11), Janniiique

Pluslista:

26/3 Seseli -6

27/3 lonelygirl92 bim-5

Välkommen hit! :)
  • Minmakaron
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-04-04 08:54:33 följande:

Jag hade supersvårt att hitta ÄL denna månad. Kroppen beter sig inte alls som före grav, då jag kunde läsa av den hur lätt som helst. Men jag chansar på att ÄL skedde någon gång under helgen. Igår fick jag dock ett hugg i magen som följdes av en konstig yrsel. Kan ju såklart vara vad som helst, men en del i mig hoppas lite att det var ett litet ägg som fäste och att jag räknade lite fel på när ÄL skedde, så att det var tidigare. Mår precis som vanligt idag. Planen är att testa påskveckan (om jag inte fått mens innan det), för då är jag hemma med sonen och mannen är på jobbet. Vill så gärna överraska honom! :D Men det är så himla långt kvar!!! Kan inte tiden bara gå lite snabbare? ;)

Ska bli spännande att följa! Hoppas att det var ägget som fäste. :)
  • Minmakaron

BIM -3 här nu och inget spännande i sikte. Inga klassiska PMS-tendenser heller, men för min del sker inte det förrän dagen innan och samma dag som mens kommer och då med ett riktigt illa humör. Det gör att jag inte kan tyda signaler att mens är på ingång förrän lördag om allt är som vanligt. Får hållas till tåls tills dess. För jag vet inte om jag har lust att testa tidigt igen, få negativt och sätta igång förklaringsmodeller och alternativa möjligheter till att jag bara är sen.

Kom och tänka på i mars för ett år sen när jag blev gravid men fick missfall. Första försöket, och jag trodde aldrig det skulle gå vägen, så mycket hade jag förstått att det är svårare när man är över 35 (36 år då), så jag hade släppt det helt och trodde mensen bara var sen och kroppen spelade mig ett spratt. Testade på BIM +5 till slut och fick ett starkt plus. Inte ens några känningar eller aningar om att det kunde vara en graviditet förutom det att mensen uteblev. (En orsak kan ju förvisso vara att jag inte var 100% uppmärksam på min kropps signaler och googlat alla tecken innan till skillnad från nu).

Nu slutade det i missfall som sagt, drygt tre veckor senare, men ändå. Kanske ger det lite hopp för mig och någon annan som inte känner så mycket i kroppen. :)

• Minmakaron
    tesselessan skrev 2019-04-05 05:58:41 följande:

Ser ni vad jag ser. Visst är det två svaga streck där?

BIM idag. Sprutan kan knte vara kvar i kroppen längre, illamåendet har varit konstant sen i måndags och blir bara värre. När jag plussade med dottern var strecket precis lika svagt. Ska ta ett test på söndag för att få det bekräftat och för att få det bekräftat.

Hoppas det är så! Anar nog något där. Har du en ljusare bild? :)
  • Minmakaron

Tog ClearBlue Early detection nyss. Fick det här BIM -2. Vad tror ni? Jag tog ett till med svagt blått streck där med. Nu har jag ju hört om ClearBlue och spökstreck....
  • Minmakaron

Här är en bild på båda. Vad har ni för erfarenheter? Har själv testat med ClearBlue early tidigare som visat sig så här och då varit kemisk graviditet, mensen kom som vanligt. Är väl bara att avvakta och se.
  • Minmakaron
    Omstart2019 skrev 2019-04-05 08:43:03 följande:

Jag har fått spökstreck med clearblue, men då var det inte alls så där starkt. Och såg gråare ut. Skulle nog säga grattis! Ville bara säga det trots att jag inte ?hör hemma? i denna tråden.

Tack snälla för svar! :)
  • Minmakaron

Vågade mig på ett digitalt test! :)

Jag kan bara inte tro det är sant! :)

Håller alla tummar nu att det tar sig ordentligt...
  • Minmakaron
    tesselessan skrev 2019-04-05 10:26:45 följande:

Grattis. 

Jag har ett  vanligt test kvar hemma som jag hade tänkt vänta med men jag kommer nog köpa ett digitalt test för att få det överstökat. Jag har ett sånt kraftigt illamående så det kan inte vara annat än att jag är gravid. Men vill få det helt bekräftat. 

Tack! Ja gör det. :) Håller tummarna nu för dig!
  • Minmakaron
    tesselessan skrev 2019-04-05 15:55:16 följande:

Kollade på.testet en gång till när jag kom hem.

Och nu syns strecket tydligt. Jag som precis gått och köpt ett digitalt test

Åh grattis! Ja, det där är ju tydligt! Härligt! :)
Svar på tråden BIM April