• Emmissss

BIM April

Minmakaron skrev 2019-03-28 18:46:31 följande:

Jag är så rädd att jinxa genom att känna efter, leta tecken och övertyga mig själv. Förra månaden hade jag nog en galen googlehistorik på graviditetstecken och till slut kände jag nästan allt och kände mig lite knäppt på näsan av ett blankt test. Eller inte ett test, trodde mer på mig själv än på testet och behövde ytterligare ett negativt test för att övertygas.

Nu har jag inställningen att jag inte känner eller märker ett dugg för att inte vaggas in i falska förhoppningar, åtminstone tills det är dags för BIM. Lättare sagt än gjort gissar jag. Om några dagar kommer jag låta annorlunda antagligen ;)

Håller med i allt du skriver, försöker göra så denna månad också. Försöker att inte tänka så mycket.. men när väl ÄL är här så blir man ju CRAZY hahaha! Då måste man ju ligga.. bara för det inte tagit sig innan..
  • Emmissss
    z19 skrev 2019-03-31 20:52:10 följande:

Jag har såna fruktansvärda hormonsvängningar. Gråter, känner mig låg, nere osv. Har pmds, men så här burkar jag inte må. Brukar vara mer lättirriterad, arg, stortokig :-P

Hormoner gör lite som dom vill från månad till månad. Men detta är som sagt vidrigt jobbigt. Andra med liknande?

Brösten börjar även dem ömma riktigt ordentligt. Samma brännande smärta som tidigare ggr då det tagit sig....

Kul o följa alla här iaf

Åh, har du också humörsvängningar? Idag har varit kaos för mig.. stackars sambon. Haha. När har man PMS? Efter ÄL? Börjar få molvärk men annars känner jag ingenting :(
  • Emmissss

BIM - lista:

1/4 lonelygirl92, Nellyros, Seseli 

3/4 höstmamma, nervösanonym, lunalove

4/4 Skrollan94 

5/4 sommartjejen888, tesselessan, tovikan

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984 

7/4 Minmakaron 

8/4 CH90, Evi82, Ellie08, Ok1020, Rollan92

9/4 z19, youwontremember, Pumpan90 

10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91

11/4 Tessi1, babycakes79

13/4 Mela88, Tirin 

14/4 Joni, llindizz, Gävlebo 

15/4 enmsik

17/4 Trettiotvå 

22/4 Leosmamma88, fannylinnea 

23/4 Sirest01 

24/4 Nicciz , Mammamiao 

30/4 anonym (Sara11), Janniiique 

Pluslista:

26/3 Seseli -6

27/3 lonelygirl92 bim-5

• Emmissss

Woho April! Nu kör vi igång, så nyfiken på er som närmar er? Hur går det för alla? :)

• Emmissss

Woho April! Nu kör vi igång, så nyfiken på er som närmar er? Hur går det för alla? :)

• Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-01 14:55:33 följande:

Igår så hade jag så jävla ont i nedre delen av magen och i ländryggen, har haft det idag också. Illamående av och till i flera dagar. Dock tror jag att det är PMS och inte grav.symptom. Har haft liknande innan mensen andra gånger. Hur går det för dig?

Jag får uppdatera BIM-listan för enligt min app så ska jag ha BIM på lördag den 6 och inte den 8.e april.

Jag känner också av lite i ryggen, det brukar jag göra och så har jag lite molvärk, men ytterst lite mot jag brukar ha. Annars ingenting. Skulle verkligen vilja ha nya tecken haha! Blir nog inget denna månad heller.. tyvärr! Hur länge har ni försökt?
  • Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-01 15:27:49 följande:

Vi har försökt sen oktober 2018, jag slutade med mina minipiller under sommaren 2018 men hade inte stenkoll på ägglossningen förrän i oktober, har haft regelbunden ÄL och menscykel sedan dess och tyvärr inga plus so far. :( Hur länge har ni försökt? Ska försöka hålla mig från att testa, iaf inte förrän imorgon. Men det börjar ju klia i fingrarna... :(

Okej! Jag slutade med p-piller i september och mensen blev direkt regelbunden.. men inget plus! Sambons alla vänner har barn & det har gått fort för alla så det är så tråkigt. Hur känner du? Ni? Här hemma har han börjat prata mer o mer barn ju längre tiden gått.. är en kontrollmänniska så jag blir stressad.
  • Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-01 17:37:01 följande:

BIM-5. Blev inget denna gång heller - denna mensvärk och ont i ryggen är nu garanterat PMS. :(

Ge inte upp, än är det tidigt! :-*
  • Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-01 19:02:40 följande:

Tack för stödet by the way :). Det där är så jobbigt, alla mina vänner har fått barn, majoriteten har redan två barn, alla kusiner som gift sig efter oss har fått barn eller blivit gravida. Min mans syskon har 2 barn var osv. Vi är i princip omgivna av bebisar eller småbarn. Jag hade inte tänkt på det så mycket. Efter bröllopet 2016 så ville vi helst fokusera på oss själva, arbete osv. Vi köpte en lägenhet i höstas för vi ville ha det gjort innan vi får barn men för varje månad som går så blir jag deppigare och känner hoppet försvinna. Han var väldigt entusiastisk i höstas men när han märkte hur ledsen jag blev vid varje mens så släppte han det lite och tycker snarare att det är stressigt nu vid varje ägglossning haha! Jag är också en kontrollmänniska och detta är ju verkligen något varken jag eller han har kontroll över så det stressar ju en så enormt! Jag pratade lite med min man förra månaden om att vi kanske borde titta på privata alternativ när det kmr till utredning för jag vill ju veta vrf det inte fungerar! Han tyckte att det gav mer stress och press på mig och att vi borde fortsätta hålla hoppet uppe iaf till oktober. Har ni pratat om sånt? Min man har iaf lärt sig att inte diskutera bebisar framför mig för han vet jag blir ledsen haha så synd egentligen!

Åh! Jag känner med dig. Min sambos bror med tjej har två små & varje gång vi är där känns det som svärmor o alla manar på oss.. blir så sjukt irriterad. Jag var på gym undersökning i februari pga smärtorna jag har under cykeln & de kunde inte konstatera något. De har trott jag har Endometrios (gjort titthål) men inte sett något. Han kunde se äggblåsor o sa att det såg bra ut. De rekomendera att ringa innan sommaren, då det är långa kötider.. Kollade upp privata alternativ innan jag kom till kvinnokliniken. Vi köpte hus för snart ett år sedan & håller på och totalrenoverar. Hatar när folk frågar "vad ska ni ha här? Blir det ett barnrum?" #bittertjej Det är jobbigt & stressande att inte veta!
  • Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-02 17:27:46 följande:

Självklart så kunde jag inte hålla mig efter illamående och molvärk, så tänkte få saken ur vägen och testa digitalt. BIM-4. Tjejer, jag kan inte tro på detta?!!! Stämmer det??!!!

Åh grattis!!!! Se vad det kan skilja från dag till dag! :)
  • Emmissss

BIM - lista:

4/4 Skrollan94 

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984, Ellie08 

7/4 Minmakaron, Zyprexa 

8/4 CH90, Evi82, Ok1020, Rollan92

10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91, annaboo

11/4 Tessi1, babycakes79

13/4 Mela88, Tirin 

14/4 Joni, llindizz, Gävlebo 

15/4 Enmsik

17/4 Trettiotvå 

22/4 Leosmamma88, fannylinnea 

23/4 Sirest01 

24/4 Nicciz , Mammamiao, Pusstuss

27/4 Dimman

30/4 anonym (Sara11), Janniiique 

Pluslista:

26/3 Seseli -6

27/3 lonelygirl92 bim-5

2/4 tovikan bim-3 , Ellie08 -4

• Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-03 20:45:07 följande:

Tack tjejer för alla gratulationer! Jag kunde ju inte riktigt tro det igår så jag testade på min allra sista babyplan sticka som jag hade i huset och det var även positivt där så jag vågar faktiskt tro på det här! :)

Jag vet att symptom och liknande var ngt som jag ville veta om andra innan de plussade så det jag kan säga om mina symptom är följande. Exakt samma pms symptom som innan mens, värk i rygg och mage, illamående och kände mig varm om kvällarna, trötthet och humörsvängningar. Enda saken som var annorlunda denna gång var att illamåendet höll sig i flera dagar och att jag hade väldigt konstiga drömmar flera nätter i sträck, jag är en sån som inte har drömmar annars eller minns iaf inte drömmarna!

Kram på er!

Hej vännen! Hur mår du nu? :)

Jag är på bim -6 idag och känner ingenting.. tror inte det tagit sig denna månad heller :(
  • Emmissss
    tesselessan skrev 2019-04-05 15:55:16 följande:

Kollade på.testet en gång till när jag kom hem.

Och nu syns strecket tydligt. Jag som precis gått och köpt ett digitalt test

Åh vad roligt, grattis!!!
  • Emmissss

BIM - lista:

4/4 Skrollan94 

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984, Ellie08 

7/4 Minmakaron, Zyprexa 

8/4 CH90, Evi82, Ok1020, Rollan92

10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91, annaboo