• Enmsik

BIM April

Jag har bim 15 april. Beräknad ägglossning idag efter ägglossningsstimulering och ovitrelle spruta igår för att äggen ska släppa. VUL igår med och hade då 2 st lika stora äggblåsor på ca 19-20mm. En äggblåsa på vardera äggstock! Nu är det bara att vänta 2 veckor :)

• Enmsik
    tesselessan skrev 2019-04-01 14:07:28 följande:

Jag har också fått otrivelle sprutan och väntar på att tiden ska gå, har BIM på fredag och kan testa tidigast fredag. Har inte tänkt testa denna gången utan invänta tills mensen är minst 5 dagar sen. Har ett väldigt illamående och allt smakar skit med jag har varit skengravid innan så jag vågar inte hoppas allt för mycket.

Spännande!! När tog du sprutan? Den kan ju dock ge ?gravidsymtom? också. Men den ska ju vara ur kroppen efter 10 dagar. Jag kan testa tidigast 10/4 för innan det kan jag få falska positiva resultat pga sprutan. :)
  • Enmsik
    Meili skrev 2019-04-01 12:25:53 följande:

Tusen tack för ditt svar! Jag fick en tid hos en privat klinik då kommunen sa ?kom tillbaka efter det gått 1 år? trots att detta är månad 7. Ser fram emot mitt besök och få lite hjälp, funderade också en sväng på om jag har pcos eller om menscykeln rubbats av övervikt.

Får man ?automatiskt? även igång ägglossningen med Provera då?

Jag har pcos och fick då först provera. Men detta är bara för att få igång blödningar varje månad. Ofta hoppas man att hela cykeln hoppar igång av provera då kroppen kanske fattar hur den ska bete sig. I mitt fall gjorde den inte det och fick också söka privat för att på hjälp trots att jag inte ens hade mens av mig själv. Fick då ägglossningsstimulerande för att få ägg att mogna och och sen spruta för att de skulle släppa. Har haft 2 ägglossningar sedan starten och ska ha min tredje idag efter att jag tog spruta och var på Ultraljud igår. Lycka till! :)
  • Enmsik
    tesselessan skrev 2019-04-01 14:22:58 följande:

Jag tog den 21 mars så det har gått 10 dagar idag. Jag har läst att den kan sitta visa falskt positivt i 14 dagar så jag väntar den tiden för att vara säker. Har haft väldigt mycket molvärk av den men detta är första dagen jag har illamående.

Då kan det ju vara en graviditet. :) det är nog olika på alla men jag har alltid tagit ett test på dag 11 efter ovitrelle då har det alltid varit negativt. Jag själv tycker det är skönt att kolla, då vet jag att om/när jag får positivt så vet jag att det är äkta få jag fått negativt mellan sprutan och bim. :)
  • Enmsik

Någon som känt av stick i tjejmagen några dagar efter ägglossning? Fick ett stick igår. Endast ett och det var typ i mitten, lite åt höger, så inte äggstock utan kändes mer i livmoder och typ höger sida i slidan. Detta var på äl+3. Men tänkte om det kanske var något som fäste eller om någon som varit gravid innan som känt nåt liknande :)

• Enmsik
    z19 skrev 2019-04-08 17:39:30 följande:

Tror det stegrar faktiskt...

Igår (övre)

Idag (undre)

Vågar man börja hoppas på riktigt

Ja det där hade jag absolut tagit som positivt! Vågar mig på ett Grattis!!
  • Enmsik
    Tjoppa12 skrev 2019-04-08 18:15:55 följande:

Jag har ganska precis en vecka kvar och är trött. Har dock kopplat det till min djävulska förkylning men den är typ över nu och jag är fortfarande trött. Hoppas ju på att det inte är inbillning eller förkylningen , utan att det är bebis.

Hur trött är du? Hela dagen varje dag eller kommer det och går ?

Mest eftermiddag/kväll när jag kommer hem från jobbet och varvar ner. Vill helst gå och lägga mig direkt Nör jag kommer hem.. men känns lite tidigt.. haha. Idag sov jag till och med lite middag när jag kom hem typ 1 timme lika trött när jag vaknade och har hållit i sig hela kvällen. Kaffe brukar hjälpa men har inte hjälps så mycket under helgen och idag. Jobbar på skola så har inte tid att känna efter att vara trött på jobbet, så allt kommer väl när man kommer hem, men under helgen har jag varit lika trött även om jag lagt mig i tid på kvällen och tagit sovmorgon.. får se om det blir ett plus eller om jag är skenis..
  • Enmsik
    mangon skrev 2019-04-09 07:55:54 följande:

När har du bim? :)

Har bim på måndag. Så är på bim-6 idag. Har fortfarande ett svagt streck på test efter ovitrellespruta. Är även på ovitrelle+9 idag så får se imorgon om det är ute som det ska eller om det är en graviditet och ökar. Har teststickor som ska vara tidiga så inte så konstigt om det blir svaga streck fortfarande av sprutan i så fall. :)
  • Enmsik
    Tjoppa12 skrev 2019-04-09 15:49:12 följande:

När kommer molvärken ? Måste man ha molvärk ? Jag är på bim - 4 eller 5 och känner nästan inget...bara pytte ibland. Nån som haft lika?

Jag har bara lite molvärk då och då. Är på bim-6.
Svar på tråden BIM April