• Nicciz

BIM April

BIM - lista

1/4 lonelygirl92

3/4 höstmamma, nervösanonym

5/4 sommartjejen888, Blirdetsåblirdet

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984

8/4 CH90, Evi82, Ellie08

7/4 Minmakaron

10/4 Emmissss, Lyra78

11/4 Tessi1, Ok1020

13/4 Mela88, Tirin

14/4 Joni

17/4 Trettiotvå

22/4 Leosmamma88

24/4 Nicciz

• Nicciz
    Minmakaron skrev 2019-04-02 08:36:47 följande:

Tokblankt test för mig på BIM -5. Ja, nya tag igen nästa månad antar jag.

Ge inte upp! Få personer plussar så tidigt.
  • Nicciz
    LBP91 skrev 2019-04-03 18:37:56 följande:

Läser om alla era symptom och gläds med er som plussat. Själv har jag 1 vecka kvar till BIM och känner absolut ingenting!!! Sitter och trycker mig själv på brösten för att känna efter om de inte är lite ömma ändå men inte då. Ganska konstigt eftersom jag brukar få ömma bröst 10 dagar innan mens... Vet inte om jag intalar mig eller om de har blivit lite större men det är i så fall enda symptomen. Ska bli spännande att se hur de här 7 dagarna utvecklar sig. Försöker att inte känna efter så mycket heller men det är ju så förbaskat svårt :)

När jag blev gravid så kände jag absolut ingenting fram till vecka 7. Och när jag är skengravid så känner jag hur mycket som helst så det behöver inte betyda ngt
  • Nicciz
    Lovalia skrev 2019-04-10 21:33:08 följande:

Jag hakar på här, vi jobbar på vårt första barn och jag har BIM 23/4. Hade ägglossning igår och hoppas innerligt på ett plus denna månad! Detta är vårt 5:e försök efter att vi fått börja försöka efter en MOLA graviditet som togs bort 20 mars 2018 och efter det hade vi graviditetsförbud tom 7 december. Så nu är våra förhoppningar att först få ett plus, sedan att det inte är en till MOLA som vi kommer få reda på i v.7 av graviditet på VUL och sen såklart att resten av graviditeten går bra och vi får ett friskt barn! 

Ska bli kul att följa er andra! :)

Håller tummarna för er! En fråga, vad är MOLA? Kanske en dum fråga
  • Nicciz
    Lovalia skrev 2019-04-11 08:04:05 följande:

Absolut ingen dum fråga! Det kan hända alla men det händer 1 på 1000 graviditeter så det är knappt någon som vet va det innebär. Men det är att mitt ägg släppte in två spermier, därav är genetiken dubbelt av min sambo vilket gör att celldelningen går bananas och istället för en bebis bildas det en tumör som i värsta fall kan vara elakartad cancer. Detta i mitt fall upptäcktes på kub ultraljud i v.13, då jag fick skrapas direkt efter att den upptäcktes, följa upp med blodprov i nio månader och röntga lungor för att vara säker att de inte spridit sig. Om du vill veta mer så googla, finns komplett mola (utan foster) och partiell mola (med foster men som aldrig kan överleva) jag hade en komplett. Det finns en större risk för mig att få det igen men den är ändå låg de ligger på 1-2% om jag skulle få det engång till så ligger jag på 10-15% och om man får det en tredje gång rekommenderar de inte att man blir gravid själv. Men alla har en risk att få de men det ligger på 0,1%.

Så därav kommer jag gå på tidiga ultraljud i alla mina förhoppningsvis framtida graviditeter i v.7 för då kan de se om det finns en mola eller inte och ett hjärtslag på bebis! Så jag hopps ni håller tummarna för oss med :)

Tack för att du tog dig tid att förklara men också att berätta. Det måste ha varit en jobbig tid för er! All styrka till er! Efter att vi fick avbryta vår graviditet pga missbildning så har jag verkligen förstått hur jobbigt många har det. Det är ingen enkel uppgift att bli gravid, många graviditeter leder tyvärr till sorg. Håller tummarna för att alla i forumet slipper uppleva detta såklart. Kram
  • Nicciz

BIM-4 eller ÄL+10 och tokblankt test. Hade inget testa tidigt så tog ett vanligt. Hoppet finns fortfarande men börjar bli less att kissa i plastmugg och hoppas. Efter den avbrutna graviditeten har vi försökt sedan december, dvs fem månader. Fem månader av tester.... ja, ni vet hur det är.

• Nicciz

ÄL+12 och tokblankt. Ger upp för denna månad och inväntar mens. När jag plussade i somras var strecket klart och tydligt vid det här laget. Hoppar över till nästa tråd! Tyvärr har jag en cykel på 33 dagar så nästa ägglossning sker om tre veckor....lång väntan.

• Nicciz

Som jag trodde, mensen kom, och jag hoppar återigen till nästa tråd.

Svar på tråden BIM April