• Frekvens

BIM April

Linneaalice14 skrev 2019-04-09 07:12:39 följande:

Hej fina ni. Jag kommer räkna från att jag hade ägglossning nu i torsdags som va, Då jag fick så kraftigt streck på stickan, som va betydligt starkare än kontroll strecket. Så då borde ju jag få mens 14 dagar efter ungefär. så runt 18-19 april. 

Men vi håller tummarna att jag o sambon träffat rätt, 

Då jag verkligen haft oregelbunden mens o sådan innan, o haft problem för att få igång allt. 

Men i torsdags kände jag verkligen av allt, molande mensvärk, o samt att min temp från naural cycles säger att den hittat min ägglossning, o ömma bröst har jag fortfarande. :/ 

Någon mer som skall ha mens då? 

Håller tummarna för dig! Har själv BIM den 18e :)
  • Frekvens

BIM flyttades i min app så testade mig imorse, trodde inte det skulle visa något då det var ett vanligt test och inte testa tidigt. Men plussade svagt idag (cirka) BIM -4!

• Frekvens
    Anonym (Planerar) skrev 2019-04-12 07:36:05 följande:

Grattis! <3

Vilka symtom hade du?

Tack! <3

Jag har varit på extremt dåligt humör vissa dagar den här veckan och har rikliga lotionflytningar.
  • Frekvens
    happycookie skrev 2019-04-12 08:29:27 följande:

Åh, grattis!!

Här väntar man.. och väntar...

Tack! <3 Känns overkligt. Tredje gången gillt nu hoppas jag då vi haft två missfall innan.

Jag vet hur jobbig den väntan är! Jag testar mig alltid för tidigt för att jag är så otålig. Ska ta ett digitalt test imorgon för att verkligen bekräfta! :) Har du långt kvar till BIM?
  • Frekvens
    Enmsik skrev 2019-04-12 09:38:04 följande:

Litade på min magkänsla och åkte och köpte apotekets egna test. Fick detta. Tror att jag kan räkna mig som gravid nu. Doppade detta i samma urin som mitt svaga från graviditetskollen... så det skiljer nog från test till test. Även fast mitt digitala igår var negativt så tror jag att jag är gravid bara att det var för tidigt för digitalt då. Ska ta digitalt i helgen. Tills dess svävar jag på moln!

Stort grattis! <3
  • Frekvens
    happycookie skrev 2019-04-12 16:46:46 följande:

Det har jag haft sen igår.. håller tummarna! När fick du det? Inte helt säker men tror att den borde komma nästa helg eller strax efter

Jag började få såna flytningar cirka fem till sex dagar efter ägglossning, skriver cirka då jag inte vet exakt ägglossningsdag. Men det gav mig hopp då jag hade samma vid min första graviditet. :) <3
  • Frekvens
    lindsey80 skrev 2019-04-12 20:05:44 följande:

Vår story:

Hade sex den 29 mars, på äl-dagen, på söndagen 7 april kom en blodblandad flytning och molande mensliknande smärta. På måndagen 8 april började blöda mer som vid mens, fast mindre mängd, det höll i sig även under tisdagen (tot 2 dagar). Testade neg bim -7 och -5. Men symptomen kvarstår: molande mensliknande värk smärta, magen känns uppsvälld/uppblåst, kissar ofta. Magkänslan säger att jag är gravid och på söndagen då flygningen kom, så kändes det som att ägget fastnade (även om det sägs att man inte känner det). Men hela tiden har jag haft en känsla av att vara gravid. Kan jag plussa om jag testar igen på bim eller senare, trors 2 neg tester.

Självklart kan du plussa! Det är normalt att inte plussa innan BIM. Håller tummarna för dig! <3
  • Frekvens
    Linneaalice14 skrev 2019-04-14 08:26:47 följande:

Jag hade ägglossning 4/4 så då borde min mens vecka komma imorgon, De ända jag har är fruktansvärda ömma bröst, o bara ytterst lite ibland molande pyttelite mensvärk, inget jag stör mig på. 

Jag testade i fredags med tidigt gravtest, men solklart negtivt. När skall jag testa tycker ni?

Och du testade med morgonurin? Jag tycker du kan testa imorgon igen, med morgonurin. :) Lycka till! <3
  • Frekvens
    Enmsik skrev 2019-04-14 09:00:20 följande:

Yes äntligen bekräftat. Nu hopppas vi att det sitter rätt och bra så vi får en bebis i december :D

Grattis! Jag tog ett likadant igår. Sån lättnad!

Roligt att vi har så nära BF. Håller tummarna för oss! <3
  • Frekvens
    Enmsik skrev 2019-04-14 10:06:42 följande:

Verkligen! Vill berätta för de närmsta så snart som möjligt men skulle ändå vilja vänta tills man vet att det i alla fall sitter rätt. Graviditeten i december så valde vi att inte berätta.. sen fick jag ringa de närmsta och berätta att jag låg inne på kvinnokliniken och skulle operera bort ett utomkveds. Så jäkla tråkig nyhet... nu vill jag gärna ha med dem på resan om det inte går vägen så att de vet. Så dumt egentligen att hålla det för sig själv och må dåligt i ensamhet om något händer. Ska förhoppningsvis på tidigt VUL om ca 1,5 vecka för att se så att det sitter i livmodern. Sen får det gå som det går. Men vore så fantastiskt att få en bebis efter att ha försökt 1,5 år.. :D

Förstår vad du menar! Mina föräldrar vet men min mans föräldrar hann vi aldrig berätta för då vi fick missfall samma vecka när vi egentligen skulle berätta, två gånger dessutom, galet. Och nu ska vi berätta i påsk så man är ju helt nojig nu..

Ska bli så skönt att få berätta för dom vad vi gått igenom, sen är det bara att hålla tummarna att det lilla fröet vill stanna kvar där inne den här gången <3
  • Frekvens
    Gävlebo skrev 2019-04-14 19:12:46 följande:

Läste i en gammal tråd här på FL där flera andra känt sig febriga och sjuka under första grav.veckorna. Någon annan som känner igen sig i det? Kan ju inte låta bli att hoppas på att det är en graviditet som ligger bakom. Speciellt nu när febern har lagt sig men illamåendet är kvar...

Det du beskriver var mina allra första symtom i min första graviditet och denna nu. Febrig och allmän sjukdomskänsla i kroppen. Däckade tidig kväll och man fick knappt liv i mig. Sov 10-14h. Helt galet!
  • Frekvens

[quote=79567875][quote-nick]annaboo skrev 2019-04-15 18:20:44 följande:[/quote-nick]Är det här ett plus? [/

Ett solklart plus tycker jag!

• Frekvens
    Linneaalice14 skrev 2019-04-16 08:01:02 följande:

Ja lite nervöst e de tycker ni skall köpa clearblue tidiga? 

Eller?

Ja gör det! Eller digital :)
  • Frekvens
    Linneaalice14 skrev 2019-04-16 14:08:24 följande:

Menar ni clearblue digital med indikator för veckor?

Ja exakt! :)
  • Frekvens
    happycookie skrev 2019-04-16 17:52:37 följande:

Kroppen beter sig märkligt.. rädd att man inbillar sig men de lotionliknande flytningarna ökar - och det är mycket :o Haft molvärk som kommer och går sen då jsg tror att jag hade mens och haft järnsmak i munnen. Ska testa på söndag morgon om mensen inte kommit då :)

Det låter lovande! :) Håller tummarna!
  • Frekvens
    Linneaalice14 skrev 2019-04-17 06:26:00 följande:

Jodp mina kära flickor:) 

De är en graviditet:)

Morgon urinet idag....

Stort grattis till dig! <3 bästa känslan!
  • Frekvens

Förstår inte varför ni säger att hoppet är ute när er mens ska infinna sig om 3-4 dagar? Det är många som inte får resultat på tidiga test. Min förra graviditet tog det nästan en vecka efter mens innan jag såg ett tydligt streck.

Kämpa på och håll hoppet uppe!

• Frekvens
    Mammamiao skrev 2019-04-18 17:01:35 följande:

Du har rätt... känns bara som att man borde få positivt om man är gravid med dagens test... men kanske inte är så... tack <3

Håller alla tummar för dig! <3
  • Frekvens
    Mammamiao skrev 2019-04-26 07:50:05 följande:

Ok, som jag nästan kände på mig men inte vågade tro. Den sena ägglossningssmärtan stämde visst och en liten bebbe ligger det i magen. Nu får vi hoppas den vill stanna kvar.

Lycka till alla ni fina och hoppas ni får ert plus snart <3

Grattis. Så glad för din skull! <3
Svar på tråden BIM April