• Tjoppa12

BIM April

Hoppar gärna in här , nu har inte jag hunnit läst ikapp något men jag har bim 14 april..

Är på äl+5 och har redan börjat jaga symptom! Någon som känt så tidigt? Om ägget fäst då vill säga :D

• Tjoppa12

Mina bröstvårtor har sedan två dagar tillbaka varit sååå ömma och igår kom det molvärk i ländryggen som är kvar och meeer idag, och ibland känner jag i magen / ljumskarna. Men det är såå tidigt så det kanske inte ens hänger ihop...hoppas iaf. Någon som känt lika ? Jag har sen igår haft rikliga flytningar också?(sorry för äckelvarning hihi)

• Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-04 10:54:25 följande:

Jag e nog dumi huvudet, hjälp mig nu. 

Känner av molande mensvärk lite lätt bara inte alls mycket. Fick mens 8 mars första dagen, höll i sig till den 13mars. 

Och jag började testa med ägglossningstester 27/3. Alltså 8dagar sedan, 

Jag o gubben sexade då förra söndagen, tisdagen onsdagen torsdagen, O nu i måndags. 

Gjorde ett test ägglossning igår kväll och precis här nu för en stund sen, Alltså vilket av alla är positiva? 

HJÄLP.... 

dessa tagna precis nu. 4/4-19 kl 10:40

Det från rfsu ( om det är det ...det gröna iaf) ser inte riktigt ut enligt mig att vara positivt än men att det blir nääär som. Det andra dock ser positivt ut, teststrecket är starkare än kontrollstecket ? Och då betyder det ju positivt liggliggligg!!
  • Tjoppa12
    Tessi1 skrev 2019-04-04 11:46:39 följande:

Är det graviditstest?? Ja iså fall positivt? Jag ser bara en bild också :(

Det är äl-test :)
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-04 18:57:25 följande:

det är väl ändå positiva? Så om jag o gubben sexade i måndags, samt ikväll imorgon o lördag, så borde de väl kanske vara prickat eller?

eller e jag dum som inte kan avläsa ett ägglossningstest?

Jag tycker att dina tidigare inte ser riktigt positiva ut men dessa ser verkligen positiva ut tycker jag. Jag tror ni prickat den, sen är det ju bara att hoppas på att kroppen släpper ett ägg men det får man ju bara vänta och se , om det blir nåt :D när har du bim?
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-04 19:29:19 följande:

Det 

r detta egentligen som e så kontsigt, jag skall ha mens 7-10 april:/ fick min mens 8 mars, men hjälp av piller som skulle sätta igång mens då efter 5 dagar med avlsutaf kur o de gjorde kroppen, o då sa gyn läkaren till mig att börja testa med ägglossningstester 14-16 dagar efter 8 mars, o de har jag ju gjort nu, 

O dem som jag tagit runt 18-22 mars va jätte svaga, o sen gjorde jag ganska intensiva tester förra veckan då, O så nu idag känner jag molande mensvärk, o dessa e ju starkare än dem från förra veckan eller? Hehe. Jag tänker att jag o gubben får göra de ikväll imorgon o lördag i såfall. Ja jag hoppas kroppen e med mig. Hade du tolkat detta idag som positiva?

Ahh, jag förstår ..ibland blir man ju inte klok på kroppen och dess konster... men där går jag bet, har ingen erfarenhet av liknande. Jag tyckte dessa såg starkare ut, och positiva. De idag alltså.
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-04 19:29:19 följande:

Det 

r detta egentligen som e så kontsigt, jag skall ha mens 7-10 april:/ fick min mens 8 mars, men hjälp av piller som skulle sätta igång mens då efter 5 dagar med avlsutaf kur o de gjorde kroppen, o då sa gyn läkaren till mig att börja testa med ägglossningstester 14-16 dagar efter 8 mars, o de har jag ju gjort nu, 

O dem som jag tagit runt 18-22 mars va jätte svaga, o sen gjorde jag ganska intensiva tester förra veckan då, O så nu idag känner jag molande mensvärk, o dessa e ju starkare än dem från förra veckan eller? Hehe. Jag tänker att jag o gubben får göra de ikväll imorgon o lördag i såfall. Ja jag hoppas kroppen e med mig. Hade du tolkat detta idag som positiva?

Eller ja asså...enligt mig så kan inte ett äl-test bli mer positivt än de från idag !
  • Tjoppa12

Är en vecka efter ÄL och det började med att för någon dag sedan gjorde mina bröstvårtor ont, det försvann lite efter ca 2 dagar till att idag få himla ont i hela brösten ?? Började med vänstra, lite under bröstet.. och hela dagen har nu båda gjort ont och ömmat som tusan. Nu på kvällen har det börjat "ila" i bröstvårtorna? Inte alls skönt.... Någon som känt lika ?

Hoppas det är ett symptom och inte pms... Brukar få ont i brösten 1-2 dagar innan mens, inte 9 dagar innan. Blir också yr så lätt när jag ställer mig upp men det vet jag inte alls hur jag ska tolka det. Bara snurrig kanske haha

• Tjoppa12
    Minmakaron skrev 2019-04-06 06:36:50 följande:

Sorry, jag är lite allmänt förvirrad nu också känner jag. Menade bim -3 och bim -2 i förra inlägget. ;)

Åh vad spännande ! Du plussade va, tyckte jag att jag såg ? Grattis !!

Jag hoppas verkligen det är nåt..att jag har ont ger mig ett litet hopp, samtidigt som magkänslan just nu säger att det inte är nåt.. :(
  • Tjoppa12
    Anonym (Hej) skrev 2019-04-07 23:59:08 följande:

Hej,

Idag hade jag ägglossning, strecket var betydligt starkare än kontrollstrecket. Men vi kunde inte ha sex. Senast gången hade vi det i fredags. Tror ni det är kört för oss denna månaden? Imorgon måndag kommer vi nog inte orka vi slutar båda sent. Tacksam för svar.

Strecket blir starkt innan ägglossningen, så ägget bör släppa inom närmsta dygnet ca.. (om det släpper ). Jag hade ägglossning dagen efter mitt positiva äl-test.

Så har man sex när strecket blivit starkast så har jag lärt mig att man maximerar chanserna att bli gravid, men eftersom spermier kan leva i dig i några dygn så finns det ju fortfarande en chans :) håller tummarna !
  • Tjoppa12
    Enmsik skrev 2019-04-08 18:08:19 följande:

Fler som har en vecka kvar till bim och är sjukt trött???

Jag har ganska precis en vecka kvar och är trött. Har dock kopplat det till min djävulska förkylning men den är typ över nu och jag är fortfarande trött. Hoppas ju på att det inte är inbillning eller förkylningen , utan att det är bebis.

Hur trött är du? Hela dagen varje dag eller kommer det och går ?
  • Tjoppa12
    Enmsik skrev 2019-04-08 21:56:17 följande:

Mest eftermiddag/kväll när jag kommer hem från jobbet och varvar ner. Vill helst gå och lägga mig direkt Nör jag kommer hem.. men känns lite tidigt.. haha. Idag sov jag till och med lite middag när jag kom hem typ 1 timme lika trött när jag vaknade och har hållit i sig hela kvällen. Kaffe brukar hjälpa men har inte hjälps så mycket under helgen och idag. Jobbar på skola så har inte tid att känna efter att vara trött på jobbet, så allt kommer väl när man kommer hem, men under helgen har jag varit lika trött även om jag lagt mig i tid på kvällen och tagit sovmorgon.. får se om det blir ett plus eller om jag är skenis..

Jag är likadan, har dock alltid varit så , gravid eller inte. Men nu när jag inte jobbat lika mycket pga semesterdagar osv så tycker jag ändå jag är så himla trött. Hoppas på plus för oss !
  • Tjoppa12

När kommer molvärken ? Måste man ha molvärk ? Jag är på bim - 4 eller 5 och känner nästan inget...bara pytte ibland. Nån som haft lika?

• Tjoppa12

Bim -2 eller -1 imorgon....är det värt att göra ett test imorgon?? Har bara ont i brösten nu, som innan mens men nu orkar jag inte vänta längre haha

• Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-12 14:12:26 följande:

gjorde ett tidigt grav test nu vid 12, men de va negativt, jag skall ha min mens på torsdag? va jag för tidig? trots jätte ömma bröst När rekomenderar ni att ta?

Kan mycket väl ha varit för tidigt om du testade så långt i förväg. Många testar neg dagen innan BIM men positivt dagen efter till exempel, och tror väl det är rätt sällsynt att få positivt så pass tidigt som 6 dagar innan, även om det hänt. Men jag skulle vänta till iallafall någon enstaka dag innan BIM, om inte faktiskt på själva bim-dagen. Hoppas du får plus :)
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-12 21:55:59 följande:

Tack så mycket för svar, mina tuttar e så ömma, hum! Ja men då väntar jag iaf 1 vecka till bara de att tiden går så förbaskat sakta

Ja, så tidigt kan man ju egentligen inte lita på några negativa test :) jag har också väntat i vad jag tyckt varit en evighet !! Snart testdag för mig och brösten exploderar snart känns det som haha...Lycka till till oss hihi
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-13 09:04:55 följande:

När va de du skulle testa? När är din mens beräknad?

Idag eller imorgon! Tänkte vänta och se om den dyker upp eller inte, innan jag testar
  • Tjoppa12
    Micka! skrev 2019-04-13 21:40:04 följande:

Åh nej, vad tråkigt, såg nu..... Hoppas du får en januaribebis :)

Ja, det hoppas jag med ! Den här gången tar det sig, känner det på mig. Det bara måste bli så hihi
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-14 08:22:32 följande:

Oh nej kom din mens igår? 

Ja visst...så bättre lycka nästa gång , hoppas jag
Svar på tråden BIM April