Inlägg från: tesselessan |Visa alla inlägg
  • tesselessan

BIM April

Hej Jag har BIM 5 april. 13 försöket, fick en spruta förra veckan för att hjälpa äggen att lossna så jag hoppas verkligen på plus denna månad.

Har en dotter på 2,5 år sen innan. Hoppas på att sprutan ska funka annars blir det fortsatt utredning.b

• tesselessan

Jag var verkligen skengravid för några månader sen när mensen var 4 dagar sen oxhvhade tagit ut segern i förskott (har försökt 1 år) men bröt ihop totalt när det visade ett minus. Så nu testar jag endast pm jag ska iväg någonstans och behöver kunna förbereda mig mentalt på att mensen kommer.

denna gång kan jag inte testa förrän tidigast samma dag som BIM för jag har tagit hormonapruta så ert tidigt test kommer visa falskt positivt. Så man måste vänta 14 dagar och på fredag när jag har BIM har det gått 15 dagar. Kommer inte testa såvida mensen inte är mer än 4 dagar sen. Har lagt så mycket pengar på tester detta året och när jag väl testar så kommer alltid mensen samma dag.

• tesselessan
    Enmsik skrev 2019-04-01 12:20:43 följande:

Jag har bim 15 april. Beräknad ägglossning idag efter ägglossningsstimulering och ovitrelle spruta igår för att äggen ska släppa. VUL igår med och hade då 2 st lika stora äggblåsor på ca 19-20mm. En äggblåsa på vardera äggstock! Nu är det bara att vänta 2 veckor :)

Jag har också fått otrivelle sprutan och väntar på att tiden ska gå, har BIM på fredag och kan testa tidigast fredag. Har inte tänkt testa denna gången utan invänta tills mensen är minst 5 dagar sen. Har ett väldigt illamående och allt smakar skit med jag har varit skengravid innan så jag vågar inte hoppas allt för mycket.
  • tesselessan
    Enmsik skrev 2019-04-01 14:17:02 följande:

Spännande!! När tog du sprutan? Den kan ju dock ge ?gravidsymtom? också. Men den ska ju vara ur kroppen efter 10 dagar. Jag kan testa tidigast 10/4 för innan det kan jag få falska positiva resultat pga sprutan. :)

Jag tog den 21 mars så det har gått 10 dagar idag. Jag har läst att den kan sitta visa falskt positivt i 14 dagar så jag väntar den tiden för att vara säker. Har haft väldigt mycket molvärk av den men detta är första dagen jag har illamående.
  • tesselessan

Jag orkar inte med ovissheten och detta illamående. Tar ett test ikväll/imorgon. Idag har det gått 13 dagar sen sprutan. Man ska vänta 14 dagar säger förpackningen men vissa kan testa efter 10 dagar. Om testet är negativt kan förhoppningsvis illamåendet försvinna pga skengraviditet. Är det positivt så litar jag inte på derbyt tar ett nytt test i helgen.

Nu har alla byxor börjar trycka obehagligt över magen vilket gör illamåendet värre. Förra graviditeten började jag sjukt tidigt med grav byxor för att allt som satt hårt över magen gjorde mig mer illamående.

• tesselessan

BIM-1 fick ett extremt svagt streck. Vågade inte tro på det för det är så svagt. Testet då art det tidigast kunde tas på BIM dagen. Strecket kan lika gärna vara en rest från sprutan så jag ska vänta till söndag innan jag testar igen.

Mina syntom:

- konstant illamående

- spänd mage

- ömma bröst

-konstiga drömmar

Om detta inte är en graviditet så.är det dags att kontakta en läkare kring detta illamående.

• tesselessan

Ser ni vad jag ser. Visst är det två svaga streck där?

BIM idag. Sprutan kan knte vara kvar i kroppen längre, illamåendet har varit konstant sen i måndags och blir bara värre. När jag plussade med dottern var strecket precis lika svagt. Ska ta ett test på söndag för att få det bekräftat och för att få det bekräftat.
  • tesselessan
    Minmakaron skrev 2019-04-05 07:28:21 följande:

Tog ClearBlue Early detection nyss. Fick det här BIM -2. Vad tror ni? Jag tog ett till med svagt blått streck där med. Nu har jag ju hört om ClearBlue och spökstreck....

Jag har lika svagt streck ja på mina, dock inte clear blue kunnat tolkade mina som positiva.
  • tesselessan
    Minmakaron skrev 2019-04-05 10:22:07 följande:
    Vågade mig på ett digitalt test! :)

Jag kan bara inte tro det är sant! :)

Håller alla tummar nu att det tar sig ordentligt...
    Grattis. 
    Jag har ett  vanligt test kvar hemma som jag hade tänkt vänta med men jag kommer nog köpa ett digitalt test för att få det överstökat. Jag har ett sånt kraftigt illamående så det kan inte vara annat än att jag är gravid. Men vill få det helt bekräftat. 
  • tesselessan

Kollade på.testet en gång till när jag kom hem.

Och nu syns strecket tydligt. Jag som precis gått och köpt ett digitalt test

Svar på tråden BIM April