BIM April
Hej allihopa! Efter att ha stalkat här och läst nästan varenda tråd som finns om ägglossning, graviditetssymptom, BIM och tips så var det dags att fixa en signatur och logga in för första gången. Jag slutade med Cerazette i augusti 2018 och i oktober så började bebisverkstad. Jag vet att många har sagt att det tar tid för kroppen att justera sig efter minipiller och hormoner. Jag fick regelbunden mens direkt, hade regelbunden mens under mina piller också men väldigt lite varje månad. Min menscykel är på 28-29 dagar och de senaste två månaderna så har jag varit skengravid innan varje mens. Jag trodde inte att det skulle ta så här långt tid att bli gravid, när varenda en i min omgivning blir det typ på första försöket. Så jävla surt haha! Jag är naturligtvis glad åt alla som blivit det och alla små bebisar som ploppar ut och förgyller ens vardag men för i helvete, kan inte man catch a break . Jag körde på kalendermetoden under hösten men har sedan januari kört med digitala ägglossningsstickor från Clearblue. Jag var hos gynekologen för ett år sedan och allt såg bra ut. Jag bryr mig inte så mkt om det blir ett barn som föds sent på året, så länge det blir en frisk bebis. Så i slutet av denna vecka borde jag ha ägglossning.
BIM 8/4