Inlägg från: Blirdetsåblirdet |Visa alla inlägg
  • Blirdetsåblirdet

BIM April

Jag har ÄNTLIGEN fått första mensen efter förlossningen. Plupp är lite över året och jag längtar ihjäl mig efter ett syskon. :) Om den är regelbunden har jag BIM 5/4.

BIM - lista

3/4 höstmamma

5/4 sommartjejen888, Blirdetsåblirdet

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984

8/4 CH90, Evi82

10/4 Emmissss

11/4 Tessi1, Ok1020

13/4 Mela88, Tirin

14/4 Joni

17/4 Trettitvå

• Blirdetsåblirdet

Testar med ÄL-test för första gången denna månad, men har ännu inte fått något utslag. Enlig Flo-appen har jag ÄL idag, men inte enligt testen tyvärr. Jaja, vi fortsätter väl mysa så fort vi får chansen, så blir det som det blir. :)

• Blirdetsåblirdet
    fannylinnea skrev 2019-03-22 12:54:06 följande:

Förra gången hade jag äl (bekräftat med äl-stickor och besök hos gynekolog) tre dagar innan Flo-appen visade att jag skulle ha det.

Jag kör bara på äl-stickor. Vet att många blir stressade av dom, men jag tycker ändå att det är skönt att kunna se hur strecket blir tydligare och tydligare. Appen är ett bra för att föra in all statistik, ett bra komplement :)

Ja, det blir ju väldigt tydligt på det sättet. Jag kör som sagt med stickor för första gången, och än så länge ser jag inget alls. Antar att jag bara har en längre cykel, men blir lite besviken varje gång det bara är ett sträck. :/
  • Blirdetsåblirdet

Då jag inte fick ägglossning förrän nu ändrar jag mitt BIM-datum. :)

BIM - lista

1/4 lonelygirl92, Nellyros

3/4 höstmamma, nervösanonym

5/4 sommartjejen888

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984

7/4 Minmakaron

8/4 CH90, Evi82, Ellie08

10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet

11/4 Tessi1, Ok1020

13/4 Mela88, Tirin

14/4 Joni, llindizz

17/4 Trettiotvå

22/4 Leosmamma88, fannylinnea

24/4 Nicciz , Mammamiao

• Blirdetsåblirdet
    NervösAnonym skrev 2019-04-03 21:45:00 följande:

Jätte glad för alla er som plussat! :)

Själv har jag för 2 dagar sedan fått lite ljusbruna/rosa flytningar. Dock är det inget som kommit på trosskyddet utan bara på pappret. Mensen borde kommit nu men ingenting ännu. De färgade flytningarna som till vanligt brukar öka kraftigt och övergå till mens inom 2 dagar har alltså inte skett. Jag ber för att mensen ska utebli och jag ska få ett plus men jag är så pessimistisk. Har försökt i 8 månader och börjar bli paranoid. Tänk om min sambo sterilisera sig i början av förhållandet men inte vågat säga något då han är rädd jag ska lämna... Han vet hur mycket jag önskar ett till barn, speciellt ett med honom. Att ljuga om något sånt här kan jag aldrig tänka mig att han skulle kunna göra men jag fördtpr inte varför det inte tar sig annars.. Blir så ledsen på detta.

Jag har själv inte plussat än denna gången (är bara på ÄL+5) men när jag blev gravid förra gången fick jag, precis som du, bruna/rosa flytningar och tänkte "happ, då var mensen igång", men sen kom det inget mer. Och visst var jag gravid! :D Så jag håller tummarna för dig, ta ett test!
    Att din sambo skulle ha steriliserat sig i smyg har jag väldigt svårt att tro. Vissa har ju bara helt enkelt svårare att bli gravida, även om du har haft lätt förut kanske du inte är lika kompatibel med din nya. 
  • Blirdetsåblirdet

Jag hade supersvårt att hitta ÄL denna månad. Kroppen beter sig inte alls som före grav, då jag kunde läsa av den hur lätt som helst. Men jag chansar på att ÄL skedde någon gång under helgen. Igår fick jag dock ett hugg i magen som följdes av en konstig yrsel. Kan ju såklart vara vad som helst, men en del i mig hoppas lite att det var ett litet ägg som fäste och att jag räknade lite fel på när ÄL skedde, så att det var tidigare. Mår precis som vanligt idag. Planen är att testa påskveckan (om jag inte fått mens innan det), för då är jag hemma med sonen och mannen är på jobbet. Vill så gärna överraska honom! :D Men det är så himla långt kvar!!! Kan inte tiden bara gå lite snabbare? ;)

• Blirdetsåblirdet
    Minmakaron skrev 2019-04-05 10:22:07 följande:

Vågade mig på ett digitalt test! :)

Jag kan bara inte tro det är sant! :)

Håller alla tummar nu att det tar sig ordentligt...

Åh, vad underbart! Grattis! Håller tummarna för att det tar sig. :)
  • Blirdetsåblirdet

Riktigt svullen över magen, molvärk, ont i svanken och konstant kissnödig... en liten del i mig hoppas ju, men samtidigt fick jag inga symptom såhär tidigt förra gången, så tror snarare att det är andra hormoner som spökar. ;)

Hur mår ni andra som har BIM om typ en vecka?

• Blirdetsåblirdet
    annaboo skrev 2019-04-05 21:08:54 följande:

Samma här, supersvullen och har mått illa hela veckan, typ kväljningar. Men jag tror det beror på ngt annat. Hade ont i brösten fram till häromdagen, men det har också gått över....

Tror mest att jag har symptom på något annat typ omställning till sommartid, hehe... Då jag är sjukt trött hela tiden :)

Men vi får se, bim nu till veckan på Onsdag

Vad spännande! Hoppas såklart att det är en liten skrutt där inne, men säger som du att det mer känns som något annat. Jag kan tyvärr inte känna om mina bröst känns ömma eller svullna då jag fortfarande ammar sonen, så det är ett symptom mindre att gå och leta efter. ;)
  • Blirdetsåblirdet
    Babycakes79 skrev 2019-04-09 08:31:06 följande:

BIM - 2 och fortfarande negativt så börjar tappa hoppet. Bara första försöket som sagt men man blir så uppslukad av det här.

Min mens är oregelbunden men jag hade ägglossning runt 27:e mars så mensen borde komma nu innan fredag typ.

Dessutom börjar jag få PMS besvär och mer mensvärk..

Första försöker för oss också.

Jag har dock villat bort mig totalt i när jag har BIM. Har skrivit upp mig på 10/4 här, men appen säger 15/4. Men jag har i alla fall riktiga PMS-besvär, jag också, så jag har tappat hoppet för denna månad helt. 

Huvudvärk, molvärk, humörsvängningar, konstant hunger... Det är ju visserligen såna symptom som kan vara tecken på att man är gravid också, men känner mig verkligen mer PMS-ig än gravid... Har bestämt att om inget kommit 15/4 så ska jag testa då ändå :) 

• Blirdetsåblirdet
    Babycakes79 skrev 2019-04-09 13:54:04 följande:

Åh, jag hoppas det är gravsymptom du har! Har haft en stark känsla av att jag var gravid ändå tills nån dag sen då jag helt tappat det. Fick symptom rätt snabbt efter ÄL men molvärken är inte alls lika stark nu och negativa stickor som sagt. Borde vänta med att testa till på fredag, men det är så svårt. Mensen kan komma närsom..

Det hoppas jag med! Magkänslan säger något annat dock :/

Vad tråkigt att du tappat känslan! Kan det vara de negativa testen som gör det? Har du något barn sedan innan? Tänkte om du plussat sent förr.

Verkligen svårt att hålla sig med att testa! Man vill ju veta NU! ;)
  • Blirdetsåblirdet
    Minmakaron skrev 2019-04-10 19:28:51 följande:

Jo, men visst ser det ut som ett streck! Spännande! :)

Morgonens test. Fortfarande svagt, men är ju lite kvar till BIM, så finns hopp. :)
  • Blirdetsåblirdet

Jani, nu vågar jag mig på att tro att det är ett plus! Tredje testet med svagt plus, men detta var starkare.

Lycklig tjej!! :D
Svar på tråden BIM April