• joannaq

När slutade ni sova på rygg?

Från v 16 ca, vill inte riskera att barnet dör i magen.. Sen bara för att det går bra för vissa att sova på rygg och att inget hände betyder inte att det inte händer andra.. Samma med olika mediciner och nikotin /alkohol vissa barn födds ju normala och vissa med grova handikapp eller blir döfött. Även om chansen är liten att något går fel så kan man undra varför man chansar..

• joannaq
    Solrosvind skrev 2019-03-09 19:54:37 följande:

Okej! Tack för svar! Det jag läst är att vissa säger från Sandra trimestern, vissa från tredje. Därefter rekommenderas att sova på sidan, helst vänstra. Ska gå in i vecka 16 strax och börjar känn att det är lite tyngd i magen nu för första gången. Har en ganska hård säng dessutom. Jag är verkligen en ryggsovare så kommer bli utmanande att vänja om. Kanske bäst att börja öva i vilket fall.

Om någon har bra erfarenhet av att använda en Gravidkudde senare under graviditeten, vilken sort funkade för er? Kan det eventuellt hjälpa för att bli bekväm j sidoläget?

Jag har ett extra täcke som jag rullat ihop och kan stoppa in lite här och där som jag vill ha extra stöd :)
Svar på tråden När slutade ni sova på rygg?