Inlägg från: möjligt |Visa alla inlägg
  • möjligt

Tråkiga klädkoder?

Nicco123 skrev 2019-05-14 06:37:27 följande:

Hej igen! Jag hoppas kunna få lite input från er här i tråden som svarade att jag visst kan ha en långklänning till bröllop med "Mörk kostym" som klädkod. Är i full gång med att leta runt på nätet och ska ut på stan i helgen. Men vore väldigt tacksam om ni ville ge er åsikt om det är för fint eller inte. 

Här kommer ett förslag på en stil/ variant jag funderar på även om det inte blir exakt den klänningen. 

www.bonprix.se/kategori/dam-klaenningar-lang/&promo=%2BAbendkleider&typ=RET&anbieter=GDN_RET_c&aktion=Dynamic_Remarketing&version=Buyer&matchkey=341592582643&gclid=EAIaIQobChMI_IDFxJea4gIVbIJLBR2NcgKKEAEYASADEgI98_D_BwE&entryitems=969002&layer=oma

En lång sommarklänning eller maxiklänning är absolut inte för uppklätt för mörk kostym klädkoden.

Egentligen är det nog snarare lite lägre klädkod vilket alls inte är fel. Betänk att i grunden är klädkoden en service till gästerna för att ingen ska behöva känna sig obekväm över att ha råkat klä sig alldeles för fint eller för enkelt.

Kör på långklänning du bara tänk sommarklänning och undvik allt som skriker bal, dvs satin, paljetter, vida kjolar, siden etc.
Svar på tråden Tråkiga klädkoder?