Nattskräck?
Någon med erfarenhet utav nattskräck?
Börjar misstänka att vår 14 mån har det vissa kvällar. Och det verkar som att det är de kvällar då han sovit dåligt under dagen.
Idag somnade han i vagnen i ca 40-45 min vid 10 tiden. Vi var ute. Hade några ärenden. Sen försökte jag få honom sova igen runt 13-14 en stund. Omöjligt. Sen somna han inför natten kl 18.45. Men vaknade en timme senare o gallskrek i minst 1 timme i varierande grad. Svår att få kontakt med i början men sen var det bara otröstligt. Svårt att få honom att somna om.
Till slut gav jag lite ersättning på flaska så somnade han igen.
Detta har hänt en ca 4-5 ggr senaste månaden. Man blir helt utpumpad och skrämd själv!
O imorgon börjar vi skola in honom. O jag ska tillbaka till jobb om 2 veckor o just nu vill jag bara grina. Han är för liten för förskolan!! Äldsta sonen började när han var 2 år. Denna gång kan vi inte vara hemma lika länge.
Varför ska sömnen börja strula nu inför förskolestart och sätta spöken i skallen på mig!!
Ville mest skriva av mig och höra om någon haft barn med nattskräck. Vad funkade för er? Hur länge höll det på? Borde jag tänka på något speciellt??