Wolfie13 skrev 2019-03-14 22:51:07 följande:
Men nu handlar det ju inte om att tvingas till kramar utan TS skriver så här;
"Det vet 100% att jag inte tycker om att vara fysiskt nära det o frågar ofta varför det inte får ligga / sitta bredvid o då nära mig i soffan tex...
Jag säger såklart inte till det att jag tycker det är äckligt eller något annat dumt heller för den delen".
Det. Hon kallar barnet för det. Ett äckligt barn.
Detta är inget annat än utfrysning och vi-rigt beteende mot ett barn som dessutom har en funktionsnedsättning.
Om vi bara kan släppa det här eviga bonustjafset på FL om vem som ska göra vad och kollar på vad som faktiskt sker mellan två individer, där den ena faktiskt är VUXEN och hör till barnets FAMILJ - eftersom de bor under samma tak.
Jag har för mig att jag läst att han vill kramas, men ts vill inte.
Föräldrarna har abdikerat och hjälper inte/lär honom att sköta sin hygien. Även om det inte är korrekt att tycka så så förstår jag att ts kan tycka det är äckligt att sitta bredvid honom om han luktar illa.
Det är inte så trevligt när man hamnar i kön bakom en äldre oftast gubbe som vaken tvättat sig eller bytt kläder på xx antal månader.
Jag förstår inte varför skolan inte reagerar, för det måste ju bli samma sak med "kompisarna" där att de vägrar sitta bredvid honom eftersom han luktar. Soc verkar inte heller bry sig, trots ts har pratat av sig där.
Hade jag varit ts hade jag gjort en sista insats/försök. Jga hade gått till skolsköterskan och pratat med henne om problemen. Även om hon inte får diskutera eleven med ts, så får hon och MÅSTE hon lyssna.
Han kommer aldrig på egenhand lära sig ta hand om sin hygien, utan folk kommer undvika honom som vuxen med.