Äcklas av min bonus
Nu börjar jag bli fruktansvärt trött på dessa trådar där vuxna människor öser sitt missnöje och hatkänslor mot sin styv/bonusbarn.
När man läser vidare så är det alltid pga att partner lämpar över ansvaret på styv/bonusföräldern.
Men ta ut ilskan på er partner som inte tar hand om sitt barn!!!!!!
Jag förstår när en styvförälder kommer in i en familj och tonårsbarn uppför sig illa, då är det tonårsbarnet man kan rikta ilskan mot men om det gäller småbarn så är det ju föräldern och inte barnet som gör fel och föräldern ska ta hand om sitt barn och inte lämpa över det på nya partnern så styvföräldern börjar hata sitt styv/bonusbarn.
I ditt fall har tom styv/bonusbarnet en diagnos, en funktionsnedsättning, en hjärnfunktionsnedsättning och du skriver att du äcklas av det.
Jag blir mörkrädd när jag hör hur man äcklas av ett handikapp.
Det är klart att det är jättejobbigt, det fattar man ju och du ska förstås inte behöva ta ansvar för det det är din partner dvs föräldern ansvar!!!!!!!!
Barnet skulle kunna sitta i rullstol och ni bo i hus med trappor och det vore jobbigt. Nu är det värre pga npf diagnos, det förstår man så väl men det är fortfarande en funktionsnedsättning som barnet inte bett att få.
Att äcklas av någon som själv förmodligen inte mår bra av sin diagnos är ju fruktansvärt.
Men ta ut din ilska på din partner som inte gör tillräckligt eftersom du äcklas av hans barn.
Ta ut ilskan på din partner som inte tar sitt ansvar och lämpar över mycket på dig istället för en person med funktionsnedsättning.
Äcklas då av din oansvariga partner istället.