Äcklas av min bonus
Suck, ännu en tråd om föräldrar som lämpar över sina barn på styvföräldern. Säg ifrån till mannen att det är dags för honom att ta ansvar för sitt barn. Fungerar inte det tycker jag att du ska flytta ifrån honom.
Suck, ännu en tråd om föräldrar som lämpar över sina barn på styvföräldern. Säg ifrån till mannen att det är dags för honom att ta ansvar för sitt barn. Fungerar inte det tycker jag att du ska flytta ifrån honom.
Då jag arbetade inom vården så valde jag att säga upp mig och söka något annat som kanske skulle vara mindre psykiskt påfrestande...så jag skulle orka med allt med hans barn o samtidigt såklart även mitt eget.
Nu arbetar jag ca 75% som vikarie i butik.
Min sambo behöver inte jobba så mkt som han gör. Vi har en god ekonomi men jag tror att han tycker det känns jobbigt med hans barn.
Nu har jag läst några av folka inlägg här..om ni nu avskyr ungen så mycket, eller bonusbarn öht, VARFÖR dejtar ni då människor som har barn? Barnet har mer rätt till sin förälder än vad ni har. Antingen accepterar man att barnet är som det är, att en separation kan vara väldigt jobbig för ett barn. Eller så dejtar ni någon utan barn. Svårare än så är det inte! Sluta vara elaka mot barnen som inte har något val!
Åter igen!!!!
Hon äcklas av ett barn med funktionshinder, som inte kan rå för att det har ett handikapp. Hon har känt det i flera år.
Varför säger hon inte åt pappan att ta sitt ansvar istället för att äcklas av ett handikappat barn.
Jag blir så upprörd när folk säger så om funktionshindrade barn som inte kan rå för att dom är det.
Föräldrarna sviker och lämpar över på styvmamman som äcklas av det, det är fruktansvärt!!!!
Tänk er själva om ert barn blir funktionshindrat pga olycka för det kan hända alla!!!! Man kan råka ut för en billycka tex eller annat och folk sen äcklas av barnet.
Ts har ställt upp mycket på det här barnet för att hennes sambo/man har utnyttjat henne genom att inte ta ansvar.
Nu vill ingen ge det kärlek, tänk att veta ingen vill krama, äcklas av en osv när man är ett barn.
Inte för att man är bråkig utan för att man inte förstår allt och är mentalt efter sin ålder.
Jag blir så ledsen för det här barnets skull.
Jag fattar att ts inte orkar och är utmattat och hon ska inte behöva ta det ansvaret hon har för barnet MEN när hon säger att hon äcklas av barnet blir jag upprörd för att hon inte sätter press på sambon/mannen och är arg på honom istället för barnet.
Varför tror du att ts inte sagt åt pappan att ta ansvar? Hur hade du tänkt att hon skulle sätta press på pappan? Ta honom i örat och säga ajabaja? Ringa hans mamma? Hon har med största sannolikhet tjatat sig blå om hur pappan måste ta mer ansvar.
Vad vet du om något egentligen ? Vadå mamma sagt upp föräldraskapet?! Blir så förbannad över att folk antar massa saker ,UTAN ATT VETA ren fakta ... ..