Inlägg från: Anonym (hemskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hemskt)

Äcklas av min bonus

Det gör så ont i hjärtat att läsa att den lilla killen ber om att få sitta bredvid i soffan. Att han inte förstår varför han blir nekad, när han bara vill ha närhet och kärlek!

Mitt hjärta ömmar för barn som inte får kärlek (trots att det inte är mina egna barn det handlar om). 

Varför ger hans pappa honom inte den kärlek, närhet och trygghet han behöver?

• Anonym (hemskt)
    Anonym (Men skit i det) skrev 2019-03-04 18:22:45 följande:

Skit i det! Lämna partnern eller se till att soc omplacerar! Man ska inte behöva gå med på allt det där. Det gjorde inte jag och således har min man ingen kontakt med sina barn sedan 10 år tillbaka.

Men han är fortfarande din man? 
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (Men skit i det) skrev 2019-03-04 19:03:54 följande:
    Såklart

Såklart?Förvånad
    Det är oförståeligt att du kan attraheras av en man som överger sina barn, och dessutom inte har kontakt med dem alls. 

Det var alltså samma man som var orsak till att barnen blev omhändertagna? . Låter som ett riktigt kap. Kräks

• Anonym (hemskt)

Men det här beteendet med att låta den nya kvinnan ta hand om barnet är väl inget nytt?

Jag har hört män som gjort så trots att barnen inte har några diagnoser. det verkar ofta handla om omogna, curlade män som troligen "hjälpt till att ta hand om barnen" när de bodde med sin förra fru.

I övrigt så tycker jag inte att man ska behöva älska ett bonusbarn så som sitt eget. Men då ska man ska klara av att behandla denne på ett sådant professionellt sätt att hen aldrig märker av att hen inte är omtyckt och älskad. Därför är detta bekymmersamt, då ett barn med NPF behöver mycket uppmärksamhet, kärlek och stöd!

Han kommer redan få stöta på mycket hinder i sitt liv så som det är, och behöver allt självförtroende han kan få Gråter 

Svar på tråden Äcklas av min bonus