• cleoeme

Tvingar barnen till saker dom inte vill eller tror på

Du kanske ska se över till eget föräldraskap också eftersom du aktivt inte skyddar dina barn för en person som får dem att må dåligt genom hot, tvång och våld. Ring socialen direkt och be om hjälp. Låt inte barnen åka dit.

Vilket rövhål till förälder som tvingar sina barn till diverse saker.

• cleoeme
    Anonym (Orolig) skrev 2019-03-04 08:15:30 följande:

Så onödigt skrivet. Du vet ju faktiskt inte vad jag gjort och inte gjort för att skydda dom. Det är inget större fel på mitt föräldraskap, jag är nog som dom flesta, däremot är det fel i sveriges system ang barn som far illa. Jag hoppas verkligen inte att du någonsin hamnar i denna sits för då skulle du också upptäcka hur försiktig man måste vara och att man faktiskt kan förlora sina barn om man hindrar umgänge på något sätt.

Den andre föräldern är en otroligt bra manipulatör som har lyckats dupera de flesta vi varit i kontakt med inom socialtjänst och polis. Har man pratat sig ur en sits där en människa aktivt sett hur föräldern misshandlat barnet ute på öppen gata och därefter polisanmält, men föräldern ändå gått fri, ja då kanske du kan förstå hur manipulativ denna förälder är.

Jag är snarare den som behövt visa hur korrekt och överduktig jag är som förälder då den andre kommit med falska anklagelser, trots att jag verkligen inte är en superförälder så handlar liksom allt om vad man kan visa upp. Till slut vågade barnen iaf öppna upp sig och lyckas berätta för exakt rätta människor så vi äntligen fick det så bra som vi har nu. Men det ska otroligt mycket till för att en förälder helt ska uteslutas. Umgänge med umgängesstöd har vi redan genomgått men det är ju inget som visas där så mycket. Det är ju när ingen ser som det blir tokigt med barnen.

Soc öppnar om en timme så då ska jag förstås ringa och rådfråga.

Hetsade upp mig för det finns inget värre än barn som far illa.

Vår styvson bor hos mig och min sambo. Hans mamma blev anmäld till socialen. Det gällde hennes levnadssätt och att barnet nog inte hade det så bra där, en rätt luddig anmälan men socialen som kontaktade min sambo sa att vi har all laglig rätt till att hålla barnet hemma hos oss tills allt är utrett. Socialen sa till min sambo att det är hans skyldighet att skydda ditt barn. Detsamma gäller för dig. Tror du att dina barn far illa så kan du gör en anmälan och sen hålla barnen hemma tills saken är utredd. Det är din skyldighet som förälder.
  • cleoeme
    Anonym (Orolig) skrev 2019-03-04 10:12:30 följande:

Har pratat med socialtjänsten nu som bekräftar det jag tänkte. Dom tyckte inte att det är värt att orosanmäla eftersom att när barnen är hos den andre föräldern så gäller dens regler. Men dom rådde mig att ringa familjerätten också.

Dock har vi ju varit hos flera olika familjerätter på massa olika möten men vi har aldrig kommit någonstans eftersom att den andre föräldern inte är mottaglig för andra människors åsikter om vad som är rätt och fel. Sist vi var hos familjerätten så resulterade det i en polisanmälan mot den andre föräldern från handläggarna så vi får väll se vad som händer denna gång. Suck! Är bara så trött på att behöva kämpa hela tiden.

Varför kan man inte bara respektera sina barn!!!! Jag blir fan tokig!

Förlåt

Berättade du att han har slagit barnen? Jag skulle vilja veta vilka ni är. Jag vill ringa både polis och socialtjänst nu. Kontakta mig!

Jag utbildar mig till socionom just nu.
Svar på tråden Tvingar barnen till saker dom inte vill eller tror på