Tvingar barnen till saker dom inte vill eller tror på
Hej,
Efter en många år lång vårdnadstvist där både hot och våld varit inblandat så har jag och barnen nu äntligen fått lugn och ro. Dock sker det umgänge lite då och då. Vid varje umgänge så tvingas det ena barnet att gå emot sina principer och tro genom att göra sånt han inte vill. Det andra barnet tvingas äta sånt som hon är allergisk mot med resultat att hon ej hunnit till toalett i tid och ont i magen mm. Barnen är över 10 år båda två så jag tänker att deras val måste väll ändå få respekteras? Sedan är det förstås en massa annat så som val av kläder och att det pratas illa om mig framför dom och massa annat smått och gott men jag undrar, är det skäl att göra en orosanmälan för det som sker när dom är där?
Just det där med maten har varit en ganska stor grej förr då dom tvingades äta sånt dom inte tyckte om tills dom kräktes. Därför har det blivit lite extra känsligt. Även den här ständiga hotbilden om att dom måste göra och klä sig exakt som den andra föräldern bestämmer har varit känslig. Förr blev dom slagna om dom inte gjorde som den föräldern sa men nu verkar det inte hända längre så därför blir jag lite osäker om detta tvånget kanske inte är så farligt?