Inlägg från: man i göteborg |Visa alla inlägg
  • man i göteborg

Dejt med äldre man (min första dejt)

Åhh, vad härligt att få gå på dejt! :)

Vad är det som gör dig så nervös?

Var dig själv. Fundera på vad du vill veta om honom och förbered frågor! Då kan du ställa dem när det känns rätt! Inte så bra att bombardera med frågor utan låt dem komma då och då! Börja prata om något allmänt, t ex hur hans vecka varit etc. Tystnad en kort stund kan vara bra då får båda tid att tänka efter och känna in varandra!

Att ha sex på första dejten kan vara okej om båda verkligen vill det! Men du ska inte känna dig tvingad eller bli övertalad till det! Tror mer på att ha sex första gången efter några dejter! Då känner man varandra mer och kanske hunnit beröra eller prata om sex och vad man gillar och ogillar.

Lycka till!!!

• man i göteborg
    Anonym (26ich) skrev 2019-03-03 09:54:29 följande:

Tack för ditt svar!

Jag blir väl egentligen mest nervös över att jag tidigare inte blev behandlad så jätte bra, så det är väl egentligen bara det jag känner till. Nu ska jag träffa en städad, framgångsrik gentleman och jag vet knappt hur man tar en komplimang..

Ska verkligen tänka på dina tips :)

Att jag bombarderat honom med frågor är nog väldigt osannolikt, jag är ganska blyg och är mest orolig över det.

Nervositet är sunt och visar på att dejten är viktig för dig och vill göra ett bra intryck! Låter som du ska dejta en bra man! Det bästa tipset är som sagt; var dig själv, försök slappna av och förbered dig med lite frågor. När man träffats en stund brukar saker och ting börja flyta på om båda är nyfikna och engagerade i att skapa en lyckad dejt!

Samtalet första stunden kan känna lite konstigt när båda försöker hitta ett samtalsämne så att man kan få igång samtalet. Enkla och generella frågor brukar funk bra. Sen kan man komma in på mer personliga frågor.
  • man i göteborg
    hellothere87 skrev 2019-03-03 10:05:25 följande:

När du är 50 kommer du kanske behöva byta blöjor på din då 76 åriga man. Kom ihåg det.

Det kanske man även kan få göra med en jämngammal eller yngre partner om hen blir svårt sjuk! Kom ihåg det! ;)

Njut av livet och bli kär och älska! Fastna inte i stereotypa bilder eller förutfattade meningar om hur man ska leva och bete sig!
Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)