• Eme1ie88

MA v.9+

Hej fick MF 24/12-18 och vart gravid direkt. Gjorde tidigt vul 6+2 och såg hjärtslag. Igår 9+5 var vi på UL på mvc och fick då se att fostret var dött och inga hjärtslag och slutat växa i ca 7+2.

Alltså missfall nr 2 på raden. Min kropp har dock ej förstått detta då jag fortfarande har symptom och känner mig gravid. Dom skicka en remiss till oktaviakliniken så nu väntar jag på att få en tid hos dom för medicinsk abort behandling.

Har någon erfarenhet av detta? Hur länge kan man behöva vänta på att få göra aborten? Känns som terror att GP runt känna sig gravid och veta att den är död. Har sån panik över medicinsk abort också då jag gjort det en gång innan och mår än idag psykiskt dåligt av det trots de är 2 år sedan. Kan man få kirurgisk abort? Finns de risker med det?

Npgon annan som varit med om detta runt samma vecka? Hur länge blödde ni? Smärtor osv? Är livrädd :( allt känns så jobbigt just nu

• Svar på tråden MA v.9+
  • AsDfg78

Hej! Beklagar dina missfall. Jag har varit med om samma sak. 2 missfall (MA), ett i ca 8 och ett i v 6 som behandlats medicinskt. Jag var också livrädd första gången med än det gick bra. Första gången (v 8) var det värsta över på 45 min, andra gången var det inte värre än kraftig mens. Första gången var jag också på Octaviakliniken. De var bra men tyvärr fick jag vänta över en vecka på behandling pga att min remiss inte kom fram. Andra gången var jag på gyn mottagning på Södermalms läkarhus. Då fick jag behandling dagen efter missfallet konstaterats.

Har repat mig snabbt fysiskt båda gångerna men psykiskt är det värre. Tror dock att det beror på misstanken i sig och inte på den medicinska behandlingen.

Hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden MA v.9+