Om man köpt stöldgods
Fanns ingen anledning att misstro dem.
Begär kvitto nästa gång till att börja med. Och lämna tillbaka saken till sin rättmätiga ägare. Vill du ha tillbaka pengarna får du ta det med den trovärdiga tjuven.
Fanns ingen anledning att misstro dem.
Kvitto finns inte för det jag köpte.
Förstår du ens vad jag menar? Kvitto... Finns... ALDRIG.
Om du nu har köpt ett stulet husdjur (katt, hund, whatever) så rekommenderar jag att du pratar med uppfödaren.
Om jag hade bedömt situationen hos din familj som bra för djuret, trott på att du handlat i god tro, fått betalningen som djuret var värt och det hade varit ett djur som jag planerade att sälja så hade jag kunnat tänka mig att låta dig behålla djuret.
För djurets skull, inte din. Men har du haft djuret tillräckligt länge är den ju sannolikt fäst vid dig och din familj. Detta kräver självklart att du är sympatisk, tillmötesgående och ärligt ledsen för vad som har hänt. Men det är den största chansen du har skulle jag säga.
Ja det kan jag, den som påstår sig vara ägaren visste vem som sålt.
Oj, hann inte skriva klart...
Jag äger två hundar och en mobiltelefon. För övrigt håller jag med, tycker också att det verkar som om det är ett djur TS har köpt och nu vägrar lämna igen, men eftersom hen inte vill berätta vad det är så bör man inte heller ta för givet att så är fallet.
Den absoluta majoriteten sparar inte kvitton på allt de har. Har du själv kvar kvittot på varje klädesplagg exempelvis? Har man ärvt något finns oftast inte kvitto heller.