• girlie 01

Dumma politiker... - läs detta tjejer!

Har någon läst denna artikel? Jag blir sååå åarg!
    Har mailat honom ett sanningens ord och antar att jag inte är ensam. Viktigt att vi får politiker här i lande att förstå

expressen.se/index.jsp

• Svar på tråden Dumma politiker... - läs detta tjejer!
  • camomillis

vilken jävla idiot... orkar inte ens säga mer

• girlie 01

Nej, jag vet. Ibland undrar man hur folk är funtade... Skulle vara bra om han blev ordentligt överöst med mail med reaktioner så att han kanske förstår att något behöver göras och att det inte är ok som det är i dagsläget. Vet inte om man får lägga in mailadresser här.. men det går ju alltid att få tag på. Han är ju en offentlig person.

• Jola

Vilken idiot...då förstår man varför det är så långa köer då. Vå mår ju ändå inte så dåligt av att stå i köFörvånad

• pemi

Är jag trög? Det är väl BRA att de försöker få vårdgarantin att gälla även för ivf???

Han säger ju:

//- Vi för just nu diskussioner om att eventuellt kunna hänvisa patienter till andra kliniker, för att korta köerna - till exempel vet vi att Örebro är ett bra alternativ, säger Jonas Andersson, ordförande i Västra Götalandsregionens hälso- och sjukvårdsutskott.//

Får han ignom detta kommer ju köerna att bli kortare!

Är väl dumt att mailbomba någon som kämpar för något gott?

Visst, klantigt uttalande om hur barnlösa mår, men SÅ typiskt Expessen att blåsa upp det till en rubrik istället för att belysa det BRA i artikeln.

pemi *blåögd???*

//

• Jennie med ie

Klantig formulering om den nu är korrekt (vilket man inte ska lita på) men i stort så ser jag inte det hemska riktigt. Vi HAR ju hög belastning på sjukvåren idag, vissa måste vänta längre än önskvärt på behandling, men vissa prioriteringar måste ju göras...

• girlie 01

Visst det är bra att de jobbar för att korta köerna. Frågan är bara om de verkligen gör det med den kraft som behövs med en sådan inställning. Varför lägga ner energi på att korta köerna om man ändå inte tror folk lider av att vänta. Men genom att säga att de jobbar på det så låter det ju i alla fall som att de gör något, även om det kanske inte gör det...
    Taskig inställning helt enkelt. Dessutom är dom ju tvugna att korta köerna oavsett om de vill eller ej...

• girlie 01

Alltså för att förtydliga, pga vårdgarantin så måste de jobba på kortare köer

• infan

Så som jag ser det är problemet snarare att det är uttalanden som hans, att han inte TROR att det är så många barnlösa som lider, som skapar myterna och det inskränkta bemötandet som många barnlösa par får. Det är snarare så att uttalanden som hans gör att de barnlösa som mår dåligt inte syns - simsalabim så var det problemet löst: de syns inte - de finns inte!

Vidare avslutas artikeln med:
    "- Jag kan tänka mig att vissa kanske inte klarar det så bra men för de flesta är det nog inget problem att vänta i kön."
    Vilka är "vissa"? Här är ett solklart fall av andrafiering - de flesta klarar ju säkert av att vänta enligt honom och vem vill vara som de där "vissa" som han pekar på?

Visst finns det bra saker i artikeln men då han är ordförande i regionens hälso- och sjukvårdsutskott, anser jag det vara skrämmande hur lite han har på fötterna, hur stort elände han kan ställa till med och vilket osynliggörande han bidrar med.

Eller???

• pemi

Vad olika man tolkar! Intressant!

Ivf har inte hitills omfattats av vårdgarantin så jag tycker det är bra att de ser möjlig lösningar på det problemet!

Svar på tråden Dumma politiker... - läs detta tjejer!