Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?
Varför detta extrema vurmande för terroristavkommor? Finns det inget bättre att vurma för?
Varför detta extrema vurmande för terroristavkommor? Finns det inget bättre att vurma för?
Jaha, har Sudan kontaktat svenska regeringen om alla svenska föräldralösa barn som finns där? Nej, för det finns inga.
Barnen i fånglägren är däremot kända eftersom kurderna vill bli av med dem. De har inte resurser att ge dem tillräckligt med mat och sjukvård.
Väldigt konstig argumentation.
Jag tror du tänker på skråmos barn. Är fallet så så känns frågan jävligt dum. Klart vi ska hjälpa barnen. Varför ska barnen lida för att dom har/hade idiotiska föräldrar? Är inte barnen som valde att föräldrarna skulle kriga för IS. Så pinsamt att så många svenskar är så egoistiska att inte kunna dela med sig till dom som behöver hjälp.
Varför skulle just Sverige ha ansvar för alla lidande barn i världen? Svenska staten bidrar f ö (via t ex Sida) redan med att hjälpa nödlidande barn. Men här gäller det just svenska medborgare (barn till svenska medborgare). Alltså det handlar inte om humanitet i allmänhet utan Sveriges ansvar för just dessa barn.
Om andra länder kan ta hem sina föräldralösa barn, varför skulle inte Sverige ha råd? Kan du svara på det?
Varför skulle fattiga Kurdistan ta ansvar för dessa barn? De klarar inte av det, därav alla dessa barngravar.
Klart jag vet. Annars skulle jag inte ha uttalat mig.
Mamman är född i Sverige med chilensk pappa (som också blev svensk medborgare) och svensk mor och var således svensk medborgare. Hennes barn blir sedan svenska medborgare oavsett om de föds i Sverige, som några av dem gjorde, eller utomlands.
Man kan inte säga upp sitt svenska medlemskap till förmån för ett "medborgarskap" i ett ISIS-kalifat som varken är eller var en erkänd stat.