-
Dock så skulle de behöva gå i terapi först. Dock så skulle de behöva vara bland vanliga barnEnAnonumius skrev 2019-02-28 10:44:07 följande:Var ställer jag dessa "om" och "men"?
Behöver jag ge konkreta exempel på barn från socialt kassa miljöer för att ...ja, för vadå? För att du ska tro att de finns?EnAnonumius skrev 2019-02-28 10:44:07 följande:Du skriver väldigt abstrakt och svepande. Inga konkreta exempel ger du.
-
Det här är fem år sedan:
gudmundson.blogspot.com/2014/02/blodig-host-for-jihadisterna-fran.html
Redan då hade Gudmundsson, som första offentliga person och i princip ensam och bespottad av PK-eliten, kartlagt de islamistiska terror-nätverken i Sverige. -
Den kanske passar bäst i den här tråden.
Ulf Bjereld, ordförande i Socialdemokraternas Tro&Solidaritet väljer i alla fall att kalla dem "IS-soldater".
twitter.com/UlfBjereld/status/1099769563418382337
"Soldater", så där lite lagom hedervärt ändå. Kämpat för sin sak, sitt land.
Jag antar att det tar emot att kalla dem "terrorister". -
Du säger att du personligen känner deras familjer. Ska jag tolka det som att du känner deras mammor, pappor, syskon, mostrar och kusiner men inte just de individer som åkt iväg?Kawthar skrev 2019-03-01 16:11:54 följande:Jag svarade på din fråga. Att du inte ville höra det jag svarade är inte mitt problem. Om du inte vill höra mitt svar, så fråga då inte.
JAG känner inte dessa terrorister personligen, så sluta fördumma dig själv, är du inte läskunnig kanske ett diskussionsforum är din grej.
Värda att komma tillbaka? Är det ett privilegium att som svensk få återvända till sitt land? Du har jävligt höga tankar om dig själv och Sverige. Har du en aning om att just SVERIGE skickade vapen till daesh och bistår saudi (du vet landet som rensar Jemen just nu) med vapen? Att just SVERIGE köpte oljan som pumpades ut gratis från Irak när det olagligt invaderades? Tror du vi är oskyldiga i detta?? Kliv ner från dina höga hästar och vakna upp istället!
Dessa parasiter har svenskt medborgarskap och är i lagens mening svenskar. Deras namn, hudfärg eller hur länge de bott här saknar betydelse! Förstår du? Dom är lika mycket svenskar som du är! Och precis som du inte kan få ditt medborgarskap rivet, kan dessa inte få det heller.
Jag skulle se att Sverige tillsammans med Europa har ett SAMARBETE med Syrien och Irak och går ner på deras blodstänkta knän och ber dom ta hand om VÅRAN skit. Att dom får sitt straff utdelat DÄR! Men det kommer aldrig hända.
Om de är svenska medborgare eller inte har inget att göra med om de är värda att få komma till Sverige. De kan ju lika gärna dömas till livstidsfängelse i Irak och Syrien och sitta inlåsta där tills de dör. Det är en lösning jag föredrar.
.
Men vad vill du med dem?
OK, vi säger att du inte känner just dessa individer så du kan inte ha en åsikt om du tror att de verkligen ångrar sig eller om de kommer att börja om igen när de kommer till Sverige.
Men tycker du att de skall få komma hit överhuvudtaget? -
Alla vet i vilka sammanhang uttryck som Israhell används. Ingen hederlig människa skulle försöka förneka det.RebeckaZ70 skrev 2019-03-02 14:53:21 följande:Om man ser det i kontext till vad de som brukar använda sig av detta uttreyck i andra sammanhang kan man lätt dra slutsatsen om rasism. Jag har inte sett andra än islamister, vänsterextrema och nazister använda uttrycket.
-
Just nu är jag inte så intresserad av rannsakan som av konkret handling. Handling är avsevärt viktigare.Mandel skrev 2019-03-02 08:16:25 följande:Någonstans måste vi väl rannsaka våra egna politiker som vi har valt.
Hur har det kunnat ske att människor som är födda i Sverige getts möjligheten att hjärntvättas så grovt att de väljer att åka till ett land de inte är medborgare i och strida och döda oskyldiga människor för en religions skull som är i minoritet i deras hemland (Sverige)?
Varför har inte samhället ingripit i denna hjärntvätt? -
Stridslystna är de än:
twitter.com/LizSly/status/1101196566822641665
"Some of the foreign ISIS wives taken to Al-Hol camp set fire to the tents of ordinary Syrian refugees and called them infidels, so they had to be put in a separate section."
.
"Berättelserna ändras efterhand"
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7166577
"Alla säger att de ångrar sig, för att utmåla sig själva som oskyldiga."
"Ingen av dem medger att de har deltagit i strider, eller skurit halsen av någon eller hängt folk."
"Sedan är det påfallande hur berättelserna ändras efterhand, för jag mötte IS-kvinnor som just hade kommit ut ur Homs, där de sista striderna pågår, och de visade ingen som helst ånger, trots att deras barn varit nära att svälta ihjäl. Tvärtom sade de att IS-kalifatet inte kan dö. "Det som sker nu är Guds vilja, men kalifatet kommer att återuppstå, och vi kommer att uppfostra våra barn till jihadister", sade de."
"Men kvinnor som har varit ute i någon vecka i läger, de har möjligen insett att de har en framtid bakom galler. De har börjat vädja till omvärlden, till sina europeiska hemländer via oss journalister, och säger att de ångrar sig, att de inte har deltagit i några övergrepp, och utmålar sig själva som offer."
"Jag skulle nog säga att det handlar om att man efter ett tag inser att om man ska kunna rädda sitt eget skinn och komma till Europa, om man har europeiskt medborgarskap, så handlar det om att tala om för alla journalister att "nu ångrar jag mig"."
"Men det som slog mig var att ingen verkade ha tänkt på att europeiska länder, om de nu skulle ta emot dem, sannolikt skulle ta ifrån dem vårdnaden om barnen, att de inte är lämpliga som föräldrar. Alla kvinnor jag talade med, från Tyskland, Nederländerna, Sverige, Irland, Filippinerna och Trinidad, såg chockade ut när jag sade "ni är olämpliga som föräldrar, ni kommer inte att få ta hand om era barn i framtiden om ni kommer till Europa" ... "
-
De kan gärna rapportera men inte om terroristernas "umbäranden" och "lidande" utan om dessa individer ihop med berättelser om deras övergrepp.trollhona skrev 2019-03-04 00:21:40 följande:Expressen bör lägga ned reportagen därifrån för inga snyfthistorier i välden kommer övertyga mig om att hon, hennes avkomma och pappan till sagda avkomma ska komma hit och leva på bidrag medan de planerar nästa attack eller spottar efter människor som är naiva nog att hjälpa.
De behöver jobba på ordförrådet också. "Heba" i artikeln ovan "flydde" inte från Sverige. Ingen jagade iväg henne. Hon planerade inte en "flykt" utan en resa. Hon reste frivilligt och medvetet till Syrien för att delta i IS terror. -
Sverige har också en lag mot landsförräderi. Men den gäller bara i krigstid.trollhona skrev 2019-03-04 00:24:59 följande:Danmark har i flera års tid haft en lag som handlar om Landsförräderi. De som lämnar Danmark för att leka i sanden med IS stämplas som "Landsförrädare", så river de upp ditt danska medborgarskap, i dina papper står det att du har medborgarskap i "Khalifatet IS", och du portas från att beträda dansk mark på livstid.
Det fungerar utmärkt för dem.
Varför skulle Sverige på något sätt agera annorlunda än Danmark i detta sammanhang?????
Problemet är att medan islamisterna anser att de befinner sig i krig med oss så anser inte våra styrande att vi är i krig med dem.
Det finns en juridisk anledning till att man i exempelvis USA definierat tillståndet som "the war on terrorism".
.
Rent krasst så har Sverige idag för svaga lagar för att kunna agera adekvat.
Vi hade varit i ett avsevärt bättre läge om politikerna hade vågat ta tag i frågan redan 2013 när det började dyka upp lagförslag på området, men då var det den här biten med alla dem som utmålade sådana förslag som "rasism" och deras upphovsmän som "rasister" ...
Där kan vi tala om kontraproduktivt beteende. Och det enbart i godhetssignaleringens namn. -
Du skriver såhär: "Känner familjer som bott här länge och som kom hit för 20-30 år sedan vars barn gått med is. "Kawthar skrev 2019-03-04 13:19:55 följande:Du behöver inte tolka någonting, med tanke på att dina tolkningar är baserad på dina fördomar och blir då uppenbarligen väldigt fel.
Du känner alltså personligen folk som gått med i terrorgruppen IS - om än snarare som barn till dina vänner än som dina egna bästa kompisar.
Det tycker jag är intressant för jag har aldrig träffat någon som säger sig känna dessa individer och då frågar jag om DU tror att de skulle utgöra ett hot mot Sverige om de kom hit.
Det är helt OK om du inte vill svara på det men jag var genuint nyfiken på vad du tror.
Och jag kan inte se att du svarat på frågan om du VILL ta emot dem. Däremot ser jag att du har skrivit att vi är "tvungna vare sig vi vill eller inte". Skillnad det och jag undrade över din personliga inställning till saken.Vi behöver inte ta emot dem vare sig de är svenska medborgare eller inte. De kan faktiskt sitta i fängelse i de länder där de begått sina brott mot mänskligheten.Kawthar skrev 2019-03-04 13:19:55 följande:Det har ju allt med detta att göra. Hade dom inte varit svenskar så skulle vi inte behöva ta emot dom öht
Kommer en svensk medborgare till den svenska gränsen kan vi inte neka denne inträde i landet, men vi behöver inte hämta hem svenska medborgare som sitter i fängelse utomlands. Här kan Sverige jobba för att de döms i Syrien och Irak.Kawthar skrev 2019-03-04 13:19:55 följande:Men oj, livstids fängelse tills dom dör. Så ociviliserat av dig... bättre då att dom mer ociviliserade muslimska barbarerna tar tag med hårdhandskarna va?! (Grov ironi) för den som inte fattar!
Den där får du jättegärna förklara vad du menar med. Den flyger ovanför mitt huvud.
Om JAG är ociviliserad ... vad ska i så fall det hela lämpas över på de ociviliserade muslimska barbarerna (dina ord) för? Jag får verkligen inte ihop den meningen.
Inte för att jag tycker att livstids fängelse är ociviliserat jämfört med vad IS-terroristerna har gjort mot andra ...
Skulle du motsätta dig att de dömdes i domstolar i Mosul och Raqqa?