Inlägg från: Crash Man |Visa alla inlägg
  • Crash Man

Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?

Vi lever i ett land som accepterar terrorister men förbjuder plastsugerör. Ibland undrar jag om vi lever i Sverige eller i Ankeborg. Självklart ska vi inte ta hem terroristerna.

• Crash Man
    Miina97 skrev 2019-03-29 11:24:32 följande:

Dom borde som svenska medborgare dömas här, alla har inte aktivt stridit utan många reste ner som hemmafruar och sjukvårdspersonal osv. Barnen har ju heller inte begått något brott. Sverige borde ta bättre ansvar över sina egna medborgare. Ställs dom inför domstol så kan det avgöras där hur Ida dom faktiskt begått brott eller inte.

Man döms alltid i det landet man har begått brottet i. det finns över 200 svenskar som sitter i utlänska fängelser runt om i världen. Svenska myndigheter kan försöka få hit utrikesdömda fångar, men de lyckas inte alltid. Det mest kända fallet är nog Annika Östberg som dömdes till livstid i USA 1981 och kom till Sverige 2008. Det tog alltså 27 år innan amerikanarna gick med på att låta henne återvända.

Om du tror att folk reste ner för att vara hemmafruar eller sjukvårdspersonal är du riktigt naiv. Alla lärde sig att strida för isis.
    Miina97 skrev 2019-03-29 13:27:21 följande:
    Det beror på land, utlämningsavtal osv. Det är redan sagt att ifall dessa personer kommer till en ambassad tex så måste Sverige ta emot dom, så ditt inlägg är meningslöst. Dom har rättigheter oas dina åsikter. Och som sagt, enligt svensk lag har dom som ingått i såkallad terrororganisation inte begått något brott!!

Alla som anslöt sig till isis efter 2016 har begått ett brott. men det vore riktigt bisarrt om Sverige inte väljer att straffa dem som kom tidigare än så.
  • Crash Man

Jag följer en youtubekanal som heter Secular Talk. Han som driver kanalen är väldigt långt åt vänster, jag håller inte med honom om allt men han är en skiclig politisk kommentator. Jag kollade igenom en av hans gamla videos där säger han följande.

"Whn someone leaves the country to fight as a jihadist. You are allowed to not let them back in. Nobody is going to disagree with that.

Tyvärr har han fel. Det finns folk som inte håller med om det. Varför kan i vänstern i Sverige inte resonera på samma sätt som han gör?

• Crash Man

Eftersom Sverige har gjort barnkonventionen till lag finns det ett väldigt enkelt sätt att lösa detta. Barnkonventionen tillåter inte att man separerar barn från deras föräldrar, därför är det helt rimligt att vi låter de barnen som förlorat båda sina föräldrar komma hem medan de som har minst en förälder kvar i livet får stanna kvar.

• Crash Man
    nihka skrev 2019-04-15 11:53:44 följande:
    Jag har aldrig riktigt förstått det där med att fördöma andras handlingar för att sedan vilja tillämpa dem själv. "Svensk shariahöger" är en utmärkt beskrivning på den grupp som anser att man ska terroriststämpla "onda" toddlers.
    Fast nu handlar det inte främst om "toddlers"
  • Crash Man
    nihka skrev 2019-05-30 12:07:39 följande:
    Nope. Din fantasi i ett nötskal. Sedan att du delar den med någon annan eller vv gör den ju inte till mindre av en fantasi.

Vad får man ut av att sitta och elda upp varandra om sådana fantasier och sedan beklagar sig över fantasin?
    Det finns hundratals ISIS-återvändare i Sverige och majoriteten av våa riksdagspartier ser inga problem med att rulla fram välkomstmattan åt dem. Jag önkar du hade rätt att det bara var en fantasi. Tvärr ser inte verkligheten ut så!
Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?