Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?
Vi lever i ett land som accepterar terrorister men förbjuder plastsugerör. Ibland undrar jag om vi lever i Sverige eller i Ankeborg. Självklart ska vi inte ta hem terroristerna.
Vi lever i ett land som accepterar terrorister men förbjuder plastsugerör. Ibland undrar jag om vi lever i Sverige eller i Ankeborg. Självklart ska vi inte ta hem terroristerna.
Dom borde som svenska medborgare dömas här, alla har inte aktivt stridit utan många reste ner som hemmafruar och sjukvårdspersonal osv. Barnen har ju heller inte begått något brott. Sverige borde ta bättre ansvar över sina egna medborgare. Ställs dom inför domstol så kan det avgöras där hur Ida dom faktiskt begått brott eller inte.
Jag följer en youtubekanal som heter Secular Talk. Han som driver kanalen är väldigt långt åt vänster, jag håller inte med honom om allt men han är en skiclig politisk kommentator. Jag kollade igenom en av hans gamla videos där säger han följande.
"Whn someone leaves the country to fight as a jihadist. You are allowed to not let them back in. Nobody is going to disagree with that.
Tyvärr har han fel. Det finns folk som inte håller med om det. Varför kan i vänstern i Sverige inte resonera på samma sätt som han gör?
Eftersom Sverige har gjort barnkonventionen till lag finns det ett väldigt enkelt sätt att lösa detta. Barnkonventionen tillåter inte att man separerar barn från deras föräldrar, därför är det helt rimligt att vi låter de barnen som förlorat båda sina föräldrar komma hem medan de som har minst en förälder kvar i livet får stanna kvar.
Detta är verkligen Sverige i ett nötskal
twitter.com/StegetEfter/status/1100468815433994240