felix le chat skrev 2019-04-15 15:06:53 följande:
Den politiska debatten verkar luta över på att sverige kommer ta hem barn från
Syrien. Sista veckan har det varit fler och fler som talar för detta.
Skall bli mycket intressant att se hur man i praktiken skall genomföra detta.
Polisen är nog ganska kallsinnig till att skicka personal , en icke polisiär arbetsuppgift. Försvaret kan ni glömma helt.
Allt lutar åt att det är jihadistens hemkommun som blir ansvarig. UD lämnar konsulärt stöd i form av pass och viseringar.
Vilket nöje det skall bli att se sosstanterna Eva-Marie och Pirjo på plats i Syrien
för att hämta hem deras kommuns barn.
Nä fy fan alltså! Typiskt kuk-Sverige att lalla med vidriga brottslingar och mördare. Dessa äckrelungar kommer aldrig kunna bli rehabiliterade, vore bättre att de bara svälter ihjäl på plats istället. Så slipper de växa upp till farliga mördare som kommer göra samhället ännu värre än det redan är.
Hade det vart min unge som blev kidnappad av pappan (vilket aldrig skulle hända, har noll anknytning till detta land) så skulle jag av barmhärtighet för mitt barn hoppas på att det fick dö istället för att fortsätta leva med det hemska det vart med om. Som sagt, svårt skadat gods är vad det handlar om. Ingen och inget i Sverige kan göra det bättre för dessa, aldrig någonsin. Spelar ingen roll hur högt bidrag de får eller hur mycket daltande från soc det blir.
Hjälp det svenska folket istället. Hjälp våra gamla pensionärer som knappt kan äta sig mätta. Skydda vårt jävla land och folket som är här istället för att släppa in monster som om det är ett måste.