FDFMGA skrev 2019-03-02 18:38:54 följande:
Nja, jag har noterat att många har stora svårigheter att förstå skillnaden mellan att använda ett öknamn på ett land, en person eller en organisation jämfört med att beskriva en åsiktsinriktning eller ett känslomässigt tillstånd kortfattat.
Det är väl exempelvis därför så många påstår att de blivit personligt förolämpade på FL och kallade rasister, medan det i verkligheten är mycket ovanligt med den sortens personliga påhopp här.
Ibland är det lite förvånande att det ska vara så svårt att förstå skillnaden mellan åsikt och person.
Nåja, själv tycker jag att det är oerhört komiskt att personer som själva använder öknamn skriker i högan sky när något de vurmar får ett öknamn.
Det fanns en norrman som skrev att kultur börjar med att man tvättar de egna fötterna - det inkluderar även samtalskultur.
Men apropå trådens ämne. Jag är övertygad om att de IS-terrorister som nu snyftar ut i media borde "börja med att tvätta de egna fötterna", det vill säga fundera över sig själva och den egna inställningen till dem de nu begär ska dalta med dem.
Förstod vart du ville komma. Men tyckte för min del att det lät aningen komiskt att du själv, i samma inlägg som du anklagade andra för att ha svårigheter med att förstå saker, gav ett visst intryck av att även du lida av någon form av diskussionsautism i lite liknande stil med den du försökte applicera på andra. Var mer det jag tänkte på.