Flash Gordon skrev 2019-02-27 10:14:45 följande:
Inte alla. Finns gott om bilder på barn i 6-7-8-års-åldern som i IS namn avrättar fångar.
Vill du ha en sådan unge i ditt barns klass?
Uppenbart spädbarn och liknande kan givetvis omhändertagas och adopteras bort.
Du missar den stora och lilla bilden med barnen lär det syns ju direkt tydligt. Du tillskriver ju baren vuxna egenskaper i detta inlägget, som om att barn kan hantera konsekvens tänk, se "det större perspektivet", och är fulklt utvecklade i hjärnan som vi vuxna är. Barn är inte vuxna. Inte ens barn i 6-7 års ålder (som du tiog upp där) är vuxna. De är fortfarande barn, och är inte färdigutvecklade.
Barn tar efter de vuxna, i from av "monkey see monkey do". Om barnen ser dagligen att man skall mörda andra och det är något bra att göra, så tar de efter det beteendet och gör likadant.
Det finns flera (vettiga) anledningar till att man skäller på många kvinnor som stannar kvar i missförhållande och kommer med motfrågan; "vill du verkligen att ditt barn skall lära sig att det är okey att slå kvinnor".
Tar man bort barnet från den infekterade miljön, oavsett om det är från ett misshandelsförhållande, eller att växa upp i den miljön som det har i IS, så kan man forma om barnet, och lära det att det inte är okey att göra detta.
Då jag har en son han är vuxen och arbetar med barn, då han är förskolepedagog.
Så jag kan ju ta och svara på den frågan bara rent hypotetiskt baserat på dagsläget, och mina egna kunskaper på barn.
Ja jag skulle kunna tänka mig att ha sådan barn i samma klass som mitt barn, bara för att jag vet hur ungar funkar i praktiken. Dock så skulle de behöva gå i terapi först. Dock så skulle de behöva vara bland vanliga barn (kankse med lite extra övervakning) så de lär sig att vara vanliga barn med allt vad det innebär.