Inlägg från: Anonym (Tom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tom)

Varför så lite sex i vårt land?

Anonym (översexualiserat samhälle) skrev 2019-02-25 16:57:34 följande:

Sverige var ju ändå på listan... Förresten tycker jag av t ex det här forumet att döma att folk är helt sexberoende, allt ska handla om det. Typ alla svenska filmer handlar i princip om folks sexuella relationer. 

Jomen kika på listan över sexuell aktivitet i olika städer:

10,0 Rio
    9,9 Paris
    9,8 Los Angeles
    9,7 Ibiza
    9,6 London
    9,5 Berlin
    9,4 Santiago
    9,3 Prag
    9,2 NYC
    9,1 Johannesburg
    9,0 Zagreb
    8,9 Sydney
    8,8 Bangkok
    8,7 Chicago
    8,6 San Juan (PR)
    8,5 Las Vegas
    8,4 Melbourne
    8,3 Hamburg
    8,2 Athen
    8,1 Miami
    8,0 Barcelona
    7,9 São Paulo
    7,8 Marseille
    7,7 Auckland
    7,6 Medellín
    7,5 Havanna
    7,4 Belgrad
    7,3 Rom
    7,2 München
    7,1 San Francisco
    7,0 Caracas
    6,9 Brisbane
    6,8 Toronto
    6,7 Amsterdam
    6,6 Utrecht
    6,5 Perth
    6,4 Milano
    6,3 Montréal
    6,2 Mumbai
    6,1 Glasgow
    6,0 Austin
    5,9 Köln
    5,8 Rotterdam
    5,7 Madrid
    5,6 Frankfurt
    5,5 Calgary
    5,4 Calcutta
    5,3 Adelaide
    5,2 Manchester
    5,0 Boston
    4,9 Wien
    4,8 Bratislava
    4,7 Shanghai
    4,6 Edinburgh
    4,5 Chennai
    4,4 Peking
    4,3 Leipzig
    4,2 Kapstaden
    4,1 Liverpool
    4,0 Portland
    3,9 Bryssel
    3,8 Chengdu
    3,7 Birmingham
    3,6 Guangzhou
    3,5 Bristol
    3,4 Cardiff
    3,3 Delhi
    3,2 Lissabon
    3,1 Dresden
    3,0 Helsingfors
    2,9 Leicester
    2,8 Warszawa
    2,7 Leeds
    2,6 Hong Kong
    2,5 Vancouver
    2,4 Tokyo
    2,3 Zürich
    2,2 Genève
    2,1 Durban
    2,0 Hannover
    1,9 Hyderabad
    1,8 Dortmund
    1,7 Venedig
    1,6 Basel
    1,5 Düsseldorf
    1,4 Karlsruhe
    1,3 Köpenhamn
    1,2 Gent
    1,1 Dublin
    1,0 Antwerpen
    0,9 Stuttgart
    0,8 Essen
    0,7 Oslo
    0,6 Bergen
    0,5 Stockholm
    0,4 Graz
    0,3 Linz
    0,2 Salzburg
    0,1 Cork

Det är rätt stökiga siffror.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (MasterMind) skrev 2019-02-25 17:54:22 följande:

Men vad exakt har de mätt? Handlar det om hur mycket sex vi har, eller hur många porrklubbar vi har? handlar det om porrkultur eller sexkultur?

Hur lätt det är att ragga upp nån eller hur lätt det är att köpa nån? Fattar ni min fråga, och vad vill du ha sagt med detta då?

Det är ju ett tiotal kategorier de kollat. Sexuell aktivitet är en, och där ligger vi extremt lågt (0,5 av 10). Högst ligger vi i porrkonsumtion: 6,5 av 10...
  • Anonym (Tom)
    Smecker skrev 2019-02-25 18:53:47 följande:
    Hur har de mätt den sexuella aktiviteten?
    Jag antar att det är den vanliga metoden: enkätsvar plus försäljningen av olika preventivmedel per capita.
  • Anonym (Tom)
    Pilsner skrev 2019-02-25 20:52:14 följande:
    Vilken skala är det? Vad betyder 10,0 resp 0,1? Har Rio-borna sex 100 ggr så ofta som de från Cork?
    Knappast! När väger in olika faktorer på det här viset brukar man gradera från 0,1 till 10. De reella talen är något helt annat.
  • Anonym (Tom)
    Pilsner skrev 2019-02-25 21:17:35 följande:
    De har bara sorterad de 100 städerna, och dividerat med 10, så att det ska se mer vetenskapligt ut.
    Om du ska lägga ett tiotal faktorer i vägskålen så är det fiffigt att ha en metod. Man ser ganska ofta just den här metoden, t ex när man bedömer ett lands välstånd och måste väga in medellivslängd, spädbarnsdöd, alfabetiseringsgrad osv osv.
  • Anonym (Tom)
    Smecker skrev 2019-02-25 21:32:07 följande:
    Antar? Du har alltså inte en susning om hur tillförlitliga siffrorna är? De kan alltså vara helt påhittade.
    Vi kan anta följande definition om du vill: siffror/resultat som sign. Smecker inte gillar är per definition 1) ovetenskapliga, 2) missledande och/eller 3) påhittade.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 02:55:59 följande:

Vi har lite sex därför att vi kvinnor tröttnar på männen och hur usla de är i sängen. 

Det är ytterst få män som vet hur de ska tillfredsställa en kvinna.
    Svenska män är porrskadade, fokuserar helt på den egna njutningen och verkar tro att kvinnor får megaorgasmer av penetrationssex.  Framförallt män hävdar att man är själv ansvarig för sin egen orgasm. Det är bara bullshit därför att mannens orgasm oftast är kvinnans ansvar, det är hon som har fittan som knullas så mannen får orgasm. Sen när mannen fått orgasm tack vare att kvinnan tagit sitt ansvar och legat med den usla älskaren så påstås det vara kvinnans eget ansvar att hon får orgasm. 

Eftersom svenska kvinnor är mest jämställda i världen ställer vi inte längre upp på sex i samma omfattning.

Så vill du ha mer sex TS så se till att läsa på hur kvinnor i allmänhet vill ha det, hur de lättast får orgasm och sluta vara ett egocentriskt svin i sängen så kommer du att få ligga.

Jag bor i ett land som närmast är all-you-can-eat vad gäller sex. Och något som slår mig är hur kvinnorna där blir förvånade över hur mycket jag fokuserar även på deras njutning. Vilket sannerligen inte de lokala männen gör.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 08:04:03 följande:
    Du kan inte utgå från dig själv och göra dig till norm i en generell frågeställning.
    Grattis till att du är så bra i sängen att dina KK blir förvånade men svaret på TS är alltså att kvinnor har tröttnat på egocentriska svin. 
    Det förstår jag. Men lösningen är dialog, inte kärleksstrejk.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 08:13:58 följande:
    Kärleksstrejk?
    Typiskt män att tro att kärlek=sex. Behöver man säga mer?

Män måste bli mindre egocentrerade och lyssna i den där kommunikationen du förespråkar. Hade du gjort det hade du inte undrat varför kvinnor tröttnat på att ha sex...
    Du har åskådliggjort problemet mycket pedagogiskt. Om du känner för det, berätta exakt vad som brukar saknas i dina sexuella relationer. Alltid är det någon som läser och tar till sig.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 08:32:07 följande:
    Åter igen gör du samma misstag och tror att dina erfarenheter är norm. Varken dina (eller mina) erfarenheter kan göras till norm. 

Kan du besvara de senaste inläggen (där du får svar på dina frågor) på ett sakligt sätt?
    Men normer är ett slags aritmetiskt genomsnitt och inte det jag var intresserad av här. Jag frågade om dina erfarenheter.
Svar på tråden Varför så lite sex i vårt land?