Inlägg från: Ilseli |Visa alla inlägg
  • Ilseli

Bf november 2019

Johalisabeth skrev 2019-03-15 22:54:50 följande:

Heeej!

Åh jag hakar på tråden här! Är i vecka 5 nu :D

Första graviditeten! Plussade igår kväll. Så allt är vääääldigt spännande!!

Har bokat tid hos bm den 25/3 för inskrivningssamtal! :)

Finns det fler förstagångs gravida här? :)

Jag också :D Jag plussade dagen innan dig. 11 dagar efter ÄL :) Hur känner du dig? 
  • Ilseli
    SB92 skrev 2019-03-18 13:24:24 följande:

Hade lite blod på pappret när jag torka mig i lördags och även nu i morse, så får se vad som händer

ååå jag också. Jag skulle dock haft min mens idag så vet inte om det kan bero på det?
  • Ilseli
    SB92 skrev 2019-03-18 14:05:52 följande:
    Kan ju bero på mycket, barnmorskan sa att det va vanligt att blöda, men det är frustrerande att inte veta varför det blöder!
    Alltså än så länge så fick man verkligen anstränga sig för att se att pappret hade en liten liten ljusrosa färg. Dvs otroligt lite. 
  • Ilseli
    Alexandrab86 skrev 2019-03-19 12:43:39 följande:

Plussade idag tydligen bf i november, inga barn sen tidigare lite halvt panikslagen skräckblandad förtjusning

Samma här :D Har verkligen superont i brösten och en del molvärk. :) Jag kan inte sluuuuuta testa med stickor varje morgon trots att jag plussade för snart en vecka sedan. Är så himla himla orolig över allt.
  • Ilseli
    Soligtochfint skrev 2019-03-19 15:10:05 följande:

Skulle någon kunna titta på mina bilder och hjälpa mig? Jag vet inte om jag bara inbillar mig eller om det faktiskt är positivt? Vågar inte lita på det fullt ut ???? är jag gravid? Det är RFSU testa tidigt, och clearblue digital dagen innan var negativt.

Absolut ett plus :) Så såg mina stickor ut ca 4 dagar innan bim
  • Ilseli
    Soligtochfint skrev 2019-03-20 10:08:32 följande:
    Jag gjorde ett likadant test imorse, dagen efter detta. Och fick myyycket svagare streck, knappt så jag kunde se något streck... vad kan det betyda?? Fick jag ett falskt positivt igår eller är det detta det är fel på?
    Hmm låter konstigt. Bilderna du la upp igår syntes ju ett streck. Testa att ta ett annat test från ett annat märke? Har du några symptom?
  • Ilseli
    Suko12 skrev 2019-03-20 11:34:27 följande:

Var precis på mitt första VUL hos en jävla kärring helt ärligt. Körde enkelväg 150km. Hon stoppade in pinnen och vevade runt i två sekunder och sa ?nä jag ser inget tyvärr? och precis när hon skulle ta ut den så säger hon ?eller jo här ser jag en gulesäck men det är det enda? sen drar hon ut pinnen och ber mig klä på mig. Jag var så jävla chockad. Hur lyckas man kolla och mäta på så kort tid? Fick inte se, fick inte veta ett skit. Enligt mina beräkningar borde jag vara i vecka 6+0 idag och då brukar man inte alltid se ett hjärta men hon försökte inte ens?? Sen säger hon ?bokar in dig på ett ultraljud om 3v, men so far so good? WHAT??? TRE VECKOR Å VADÅ SO FAR SO GOOD???? Usch.

Men jisses!! Fattar inte hur vissa kan få jobba i vården. Hur kommer det sig att du fick göra ett VUL så tidigt? Har ringt runt hela Malmö och alla har sagt nej till ett så tidigt VUL. 
  • Ilseli
    FruW85 skrev 2019-03-21 08:17:57 följande:

Någon som fått göra vul för att tidsbestämma? Här är dom stenhårda med ultraljud och vill inte ge något extra alls. Inget innan RUL, punkt slut. Sist visste jag inte exakt när jag haft äl eftersom jag nyligen haft missfall och då sa dom att dom helt enkelt får räkna från när jag plussade, trots att jag vill göra kub och det alltså är rätt noga med att jag gör det i rätt vecka. (Vet inte om dom "inte bryr sig" på grund av att dom inte erbjuder kub utan jag måste göra det privat?) Då hann jag få missfall igen innan det blev aktuellt så jag hann aldrig fundera så mycket över det.
    Nu sitter jag i samma situation igen. Jag tror jag vet när jag hade äl, men mitt gravtest är väldigt mycket starkare den här gången (jag tog test 41 dagar efter missfallet) än de båda tidigare gångerna och jag hade ju faktiskt äl-flytning ganska långt innan jag i så fall hade äl..FF har dessutom bara satt ut en streckad linje så appen är inte heller helt säker. Så jag har teoretiskt sett i princip en 2-veckorsperiod där jag kan ha blivit gravid och går jag då på det sista datumet så kan jag ju missa möjligheten att göra kub helt =/ Troligtvis så är det så att det senare datumet stämmer, men jag vet ju faktiskt inte =S Har jag rätt att göra vul i det här läget? Känner mig så maktlös och vet liksom inte vad jag ska säga när dom nekar mig.. vad jag faktiskt har rätt till och inte..  

Jag tror inte att du har "rätt" till det men om jag var du hade jag gjort det privat :)
  • Ilseli
    Smillis skrev 2019-03-21 12:51:26 följande:

Hoppar in lite här istället för att citera alla! Det ända jag kan säga är att kroppen är så sjukt lurig!!! Man kan inte lita på något Skrikandes

Vid mitt MA hade jag också bra HCG nivåer och det sjönk inte förens jag gjort abort, kroppen kändes gravid men hade en känsla som sa att jag inte var det. 

För någon månad sen blev jag skengravid med mer symptom symptom än nu när jag är gravid: illamående, spydde en morgon för att min man hade druckit en Red Bull som stank, flytningar som jag aldrig någonsin upplevt men läst om i samband med grav och galna drömmar. Fick en chock när jag tog blodprov som visade 0 HCG tog inte ens hemma test för att jag var säker. 

Den här gången var jag på ultraljud på CD17 och sen CD24 båda visade att jag inte hade några äggblåsor alls så visste att jag inte kunde bli gravid. Men det blev jag i alla fall runt CD22 så blev jag tydligen gravid!! Hade inga som helst tecken på ägglossning eller flytningar. 

Det är så skumt verkligen Skrattande 

Men stiger HCG vid MA? Förstår om det ligger kvar på samma nivå men låter konstigt att det fortsätter stiga?
  • Ilseli
    KFC skrev 2019-03-22 08:57:56 följande:

Beräknad 24e november, plussade för ca en vecka sen ????

Jag är beräknad den 25/11 :D Är det din första graviditet?
  • Ilseli

Jag är i v 5+2 och tycker att mina bröst börjat ömma mindre idag? Detta gör mig såklart superorolig men det positiva är att jag fick 3+ på CB digital i morse iaf :) Det gjorde mig glad.

• Ilseli
    FruW85 skrev 2019-03-26 10:37:25 följande:
    Vi är några som frågat om det, men verkar inte som om någon av oss fått något svar.. Jag funderade igår på om jag skulle starta en egen, men med ett par missfall på kort tid bakom mig och en graviditet nu som jag inte vågar lita på stannar kvar så vågar jag nog inte starta en grupp.. Men kanske någon annan vill? 
    Det finns ju en som heter BF oktober/november där folk är väldigt aktiva :)
  • Ilseli
    Love5 skrev 2019-03-29 21:01:00 följande:

Vårt VUL i tisdags gick tyvärr inte som vi hade hoppats på :( På ultraljudet syntes en hinnsäck men inget foster/embryo. Dessutom tyckte läkaren att det inte gick att utesluta en mola. Har blivit skrapad idag och mår helt ok. Någon mola tror läkarna inte längre att det handlar om, vilket känns skönt. Detta var vårt tredje missfall inom ett halvår, som det känns just nu kommer vi inte att göra några fler försök. Har tre större barn, och är så otroligt tacksam att vi har fått dem <3

Nej vad tråkigt :( Misstänkte du något eller kände du dig fortfarande gravid? 

kram kram <3 
Svar på tråden Bf november 2019