Inlägg från: bligravid123 |Visa alla inlägg
  • bligravid123

Bf november 2019

Bara jag som inte känner någonting.... känner mig så fruktansvärt ogravid. Dessutom har jag bara svaga streck på testet.... Är väldigt tidigt ijuförsig hade BIM i lördags...

Har alla ni andra symtom och starka gravtest????

• bligravid123
    Suko12 skrev 2019-03-12 15:01:48 följande:

Jag har fortfarande gravtest som inte är lika starka som kontrollstrecket och jag gick in i vecka 6(5+0) idag, alltså en vecka efter BIM. Inte känt mig gravid alls, inga ömma bröst eller så. Men igår började jag må illa och spydde. Självklart är jag orolig speciellt med tanke på graviditetstesten, men försöker att tänka positivt istället. Tiden går för sakta om man bara går runt och oroar sig... 

Å javisst du har rätt.....man går och känner Efter och analyserr allt och jämför :)

Borde ju egentligen vara glad att jag mår bra men tänker samtidigt att "förra gången mådde jag minsann illa" :D

Hoppas på starkare streck för oss båda!
  • bligravid123

Tog ett test igen imorse o ääääääääntligen är strecket klart o starkare!

Men ännu inga symtom.....läste någonstans att symtomen kommer vecka 7-kan det stämma?

Hur mår ni vackra gravida människor?!

• bligravid123

Idag har jag haft en konstig värk i livmodern... inte molvärk direkt utan lite mera som att det ilar.

Är normalt tror ni?

• bligravid123

Jag är i vecka 7 o har inga symtom alls förutom trött....kan det verkligen stämma eller är det något fel? Så rädd att lillen dött därinne

• bligravid123
    Popcorn90 skrev 2019-03-23 20:15:21 följande:

Jag har inte heller så mycket mer symptom än mensvärk och väldigt trött orkar typ inget. Sen kommer det och går vissa symptom som yrsel men är konstant orolig om allt är ok. Jobbig känsla. Men antar att det där med symptomer är väldigt individuellt så man ska nog inte tänka på det för mycket. En vän till mig hade inga symptomer överhuvudtaget under hela graviditeten och allt var ok. Ska du på tidigt UL?

Hej och tack för svar.... Nej jag ska inte på tidig ul... Men kanske borde det. Jag har inte någon kontakt med barnmorskan ännu....borde jag kontakta dem? Hur går man tidigt ul?
  • bligravid123

Usch det pratas så mycket om missfall. Jag är så orolig för missfall själv.

ni som har haft det... Hur har det gått till? kommer det smärta och sen blod eller kan det vara så att fostret dör Men är kvar i magen i flera veckor och man ser det på ultraljudet sedan i vecka si eller så (förstår ni vad jag menar )

jag är så orolig att jag är gravid och har ett foster i magen men att de har dött :(

• bligravid123

Jag är så fruktansvärt hård i magen.

är vi flera???

Varje toabesök är som en mindre förlossning tammefan....

Vatten fiber katrinplommon päron kiwi... mina dagar går ut på att få igång magen bara ha ha ha. Nåja! Har ni tips på hur man på ett bra sätt kan hålla magen igång när man redan provat allt?

• bligravid123

Idag ringde jag barnmorskan och bokade mitt första möte j...ag berättade då att jag var orolig PGA uteblivna symptom (bland annat att jag inte har känt växtvärk /molvärk i livmodern ) då sa barnmorskan att det gör aldrig omföderskor

-kan det verkligen stämma... ni som fött barn förut Har ni ingen molvärk?

• bligravid123

Imorgon är det inskrivningssamtal på MVC.

Jag har fått för mig att jag bär ett dött foster i magen .... känns jätte hemskt att gå runt och känna så. så orolig för missfall.

Har ännu inga symtom på att jag är gravid ( kanske att jag är lite trött och svälld och gasig men det kan man ju vara ändå)

Har ni andra hunnit med inskrivningssamtal?

Finns det någon som gjort ultraljud i vecka 9- 10? kan man göra det? kan man höra hjärtat slå utan att göra ultraljud (skulle så gärna vilja veta att lillen har det bra där inne)

• bligravid123

Jag har en fråga. Jag blev framflyttad från vecka 9 till vecka 10 men jag vet att jag är i vecka 9.

Men nu kommer ju sjukvården räkna med att jag är i 10 fast att jag inte är det. Varför blir det så här?

• bligravid123
    Bunsy skrev 2019-04-18 16:24:56 följande:

Vul idag (11+5) och fick veta att han inte såg något foster. Tungt besked... Fick lämna blodprov då jag fortfarande får plus på stickorna, och ska jämföra med prov nästa vecka.

Lycka till alla ni som plussat <3

Men vad ledsen jag blir att höra.

Hur mår du? Finns det ingen chans alls att det är något därinne?

Hade ju haft känningar innan/misstankar innan att det var någonting som inte var som det skulle eller kändes det som vanligt i graviditeten?
  • bligravid123

alltså jag har kommit in i en period där jag är hungrig konstant hela tiden ....men inte sugen på någonting. Och andra sidan är jag sugen på allt :)

Men mellanmål typ fil och flingor müsli pannkaka keso känner jag att jag vill kräkas av

frukt o vissa nötter går bra.

Men har ni tips på andra mellanmål /lättare luncher och middagar???

• bligravid123

jag gjorde kub i måndags och fick uselt resultat

1:2

har haft gråtångest sedan dess

var och gjorde moderkaksprov igår. Det känns som att loppet är kört för våran lilla bebis. Jag är så fruktansvärt ledsen

väntar nu på resultatet

• bligravid123
    Smillis skrev 2019-05-09 19:27:50 följande:

Vad ledsamt att höra bligravid123, vad var det som drog ner och gav så dåligt resultat? Förstår att det måste kännas hemskt just nu men försök att tänka på att det lika gärna kan gå bra som dåligt!

Har läst ganska mycket om kub och nipt då jag inte kunnat göra något av dem och känner ganska mycket ångest över det men det jag läst är att kub inte är så jätte tillförlitligt så än är det inte kört!! Massa kramar

Hej tack.nackspalten 3,5 drog ned
Svar på tråden Bf november 2019